Ascott stimuleert groei in Europa: nieuwe steden en een nieuw hotelmerk

Auteur: redactie
Ascott stimuleert groei in Europa: nieuwe steden en een nieuw hotelmerk

The Ascott Limited (Ascott), het wereldwijd opererende bedrijf met zes hospitality brands, richt zich op Europa als onderdeel van de wereldwijde groeistrategie. Er worden zes nieuwe vestigingen toegevoegd, waaronder de uitbreiding van het sociale woonmerk lyf (live your freedom) gericht op jonge start-upoprichters, creatievelingen en digital nomads.

Daarnaast wordt The Unlimited Collection in Europa geïntroduceerd. Onder The Unlimited vallen boutiquehotels met een speciaal design gericht op onconventionele stedelijke avonturiers en nog voor het einde van het jaar wordt een nieuwe vestiging geopend in Edinburgh. In maart 2024 opende Ascott Limited een nieuwe Citadines in het Canal District in Amsterdam: Citadines Canal Amsterdam.

Ascotts portfolio in Europa groeit van 5 naar 6 merken, met een toename van ongeveer 14 procent naar 8.000 verblijven in 29 steden. Zo opent Citadines, de toonaangevende aanbieder van serviced apartments, een vestiging in Colmar (Frankrijk). The Unlimited Collection opent in november 2024 in Edinburgh en lyf breidt uit naar Glasgow, Londen en Manchester.

Europa wordt een top 3 markt voor Ascott

“Als wereldwijd toerisme- en zakencentrum speelt Europa een sleutelrol in Ascotts uitbreidingsplannen”, zei Kevin Goh, chief executive officer voor Ascott en CLI Lodging. “De diverse en dynamische aard van de Europese hospitality sector past ideaal bij ons flex-hybride hotel-in-residence model, dat de merkdiversiteit maximaliseert om aan de uiteenlopende behoeften van eigenaren en gasten te voldoen.”

Franchising zal een belangrijke rol spelen voor Ascott in Europa. “Vijf van de zes nieuwe contracten die we dit jaar in Europa hebben getekend zijn conversieprojecten”, vervolgt Goh. “Ascott heeft al bewezen hoe succesvol we bestaande eigendommen kunnen ombouwen. We verwachten dat franchisebeheer onze volgende groeipijler in Europa zal zijn.”

Lee Ngor Houai, Chief Operating Officer, Europa, Midden-Oosten, Afrika, Zuid-Azië en China, voegde toe: “Ons Europese portfolio presteert sterk, met een gemiddeld dagtarief dat bijna 30 procent hoger ligt dan voor de pandemie. In 2023 overtroffen onze Europese accommodaties alle andere markten op het gebied van opbrengst per beschikbare eenheid (RevPAU) en droegen ze bijna 16 procent bij aan de wereldwijde omzet van Ascott. Europese gasten dragen ook 16 procent bij aan Ascotts wereldwijde hotelactiviteiten. Het uitbreiden van ons Europese portfolio en het vergroten van ons merkbewustzijn zal helpen om dit cijfer tegen 2028 bijna te verdubbelen tot 30 procent, waardoor Europa een van Ascotts top drie bronmarkten wordt.”

Blijf op de hoogte!

Twee keer per week het actuele en relevante hotelnieuws in uw mailbox? Registreer hiervoor onze gratis digitale nieuwsbrief en blijf op de hoogte.

Overig nieuws