Hotelbedrijf Marriott heeft dinsdag bekendgemaakt welke eerste zeven hotels onder het nieuw opgerichte luxe hotelmerk Autograph komen te vallen. De gekozen hotels en resorts moeten volgens Marriott meteen de elite vormen van het nieuwe merk. Alle zeven hotels zijn onderdeel van de Kessler Collection, een kleine hotelketen die louter bestaat uit luxe boutiquekhotels op bijzondere locaties. Hoewel Marriott Autograph wereldwijd wil uitrollen zijn de eerste hotels allemaal in Amerika gelegen. Drie in Florida, twee in de staat Georgia, een in North Carolina en een in New Mexico.
*Geen toezeggingen*
In november 2009 werd Autograph gelanceerd. Doel is reizigers onafhankelijke super-de-luxe hotels te laten boeken via het reserveringsnetwerk van Marriott zonder dat de hotels concessies hoeven te doen aan hun onderscheidend vermogen en management. In 2010 wil Marriott nog eens 18 hotels aan de portefeuille toevoegen. De teller moet dan eind van het jaar op 25 hotels staan.
*Luxe portefeuilles populair*
Het aanleggen van 'top of the bill' hotelportefeuilles is momenteel een geliefde manier voor grote internationale hotelketens om op luxe georiënteerde en nieuwe klanten aan te trekken buiten de zakelijke markten waarop internationale hotelketens zich vaak richten. In 2006 richtte Hilton de Waldorf=Astoria Collection op. Starwood's Luxury Collection bestaat momenteel inmiddels uit meer dan 75 adressen wereldwijd.
*De eerste zeven hotels van Autograph:*
El Monte Sagrado, Taos, New Mexico
Grand Bohemian Hotel, Asheville, North Carolina
Mansion on Forsyth Park, Savannah, Georgia
Bohemian Hotel Riverfront, Savannah, Georgia
Casa Monica Hotel, St. Augustine, Florida
Grand Bohemian Hotel, Orlando, Florida
Celebration Hotel, Orlando, Florida
~Hospitality Management, Frank Lindner~
"*Stuur door...*":mailto:?SUBJECT=Lees%20dit%20bericht%20van%20Hotellerie.nl%20op%20Hospitality%20Management&BODY=De%20afzender%20van%20deze%20e-mail%20wil%20u%20graag%20attenderen%20op%20het%20volgende%20nieuwsitem%20op%20Hospitality%20Management.nl%0A%0Ahttp://www.hospitality-management.nl/nieuws/marriott-kiest-eerste-zeven-hotels-voor-nieuw-luxemerk/
Marriott kiest zeven hotels voor nieuw luxemerk
Hotelketens
27 januari 2010