Mastercard Hotelnacht maakt vandaag het voorlopige programma bekend. Het hotelfestival vindt plaats op 14 en 15 januari en bestaat tien jaar. Dit wordt gevierd met een feestelijk programma dat in het teken staat van ontmoetingen.
Nieuwe mensen leren kennen kan tijdens een van de vele culinaire, creatieve en culturele feestjes die de hotels het weekend organiseren. Zo kunnen mensen elkaar ontmoeten bij de Mastercard ContactBar bij Hotel Casa en samen genieten van een voorproefje van het Holland Festival dat later dit jaar plaatsvindt. Ook de Plant Market en de huiskamer-experience bij Hotel Jakarta zijn perfecte ontmoetingsplekken. Hotel 717 organiseert een stijlvolle afternoon-tea in hun geheel vernieuwde hotel. Het eveneens vernieuwde Anantara Grand Hotel Krasnapolsky serveert Amsterdamse cocktails in Bar The Tailor. Soul-liefhebbers komen aan hun trekken bij Mokum Soul in het Hard Rock Hotel Amsterdam American.
Jordanese avond
Ook zijn er weer verschillende feestjes, zoals de Mexican party 'Taco's & Tequila' bij Kimpton De Witt. Het Conservatorium Hotel gaat een eenmalige samenwerking aan met Café Nol en organiseert een ultieme Jordanese kroegavond, compleet met volkszanger en een pikketanussie, in Taiko Bar. Dansen kan bij de Red Light Night Out bij art'otel, onder het genot van street-art en Aziatisch-Portugese bites. Voor mensen die liever incognito uitgaan is er de Night of the Masquerade bij Pulitzer Bar. De avond afsluiten kan bij de Neon Party in SkyLounge Amsterdam.
Omakase
Ook organiseren de hotels speciale diners en brunches. Zo geeft Okura een sneak preview van hun omakase-beleving van de nieuwe Yamazoto Counter en wordt Carstens in het Park Plaza Victoria omgebouwd tot een snackbar, met kip in een krokante hoofdrol. Daarnaast kunnen Hotelnacht-deelnemers bij Restaurant Vermeer terecht voor een Hotelnacht-menu en zorgt meesterchef Chris Naylor voor Snack Hijacks tijdens verschillende hotelfeestjes. De volgende dag kun je bijkomen tijdens de Hangover-brunch bij Celia, het restaurant van Kimpton De Witt.
GiveMe5
Tijdens de Mastercard Hotelnacht is er speciale aandacht voor het project GiveMe5. Hotels wordt gevraagd om vijf kamers ter beschikking te stellen voor economisch daklozen. Een verblijf van drie tot zes maanden stelt hen in staat om bij te komen van het leven op straat en door te stromen naar werk en huisvesting. Mastercard en Hotelnacht dragen dit doel een warm hart toe.
Mastercard Hotelnacht
De ticketverkoop voor de Mastercard Hotelnacht is vandaag van start gegaan. Het voorlopige programma is te vinden in de nieuwe app en wordt nog verder uitgebreid. De Mastercard Hotelnacht werd in 2013 voor het eerst georganiseerd en is uitgegroeid tot het bekendste hotelfestival. Naast de feestjes in de verschillende hotels blijven veel Amsterdammers slapen in de deelnemende hotels en ervaren zo hoe het is om op vakantie te zijn in eigen stad. Mastercard is voor de derde keer hoofdpartner van de Hotelnacht om culturele en culinaire ervaringen te bieden die Priceless zijn.
Foto: Mastercard Hotelnacht