Renaissance Amsterdam Hotel kondigt nieuwe GM en commercieel directeur aan

Auteur: Redactie
Personalia Ondernemen 16 juli 2024
Renaissance Amsterdam Hotel kondigt nieuwe GM en commercieel directeur aan Mike de Boer en Markus Fritz

Markus Fritz (51) en Mike de Boer (38) zijn door Archer Hotel Management en Renaissance Amsterdam aangetrokken om het hotel naar een nieuw tijdperk te leiden. Ze zijn aangesteld als respectievelijk general manager en commercieel directeur.

Dankzij de eigenaren startte het Renaissance Amsterdam Hotel vorig jaar een ingrijpende renovatie. Het uitgebreide project omvat de constructie van meer dan honderd additionele nieuwe kamers bovenop de bestaande vierhonderd, het ombouwen van de bovenste verdieping tot een rooftopbar met een restaurant, een speakeasy, moestuin, en een compleet nieuw aanbod aan horeca op de begane grond, open voor de lokale gemeenschap. Bovendien zal het hotel een nieuwe binnentoren hebben met moderne kamers en een opvallende bar eronder.

Markus Fritz

Na bijna 25 jaar verlaat Fritz Hilton, waarvoor hij over de hele wereld werkte. Zijn uitgebreide internationale ervaring is cruciaal in zijn rol als General Manager van het Renaissance Amsterdam Hotel. Het komende jaar zal hij zich voornamelijk bezighouden met de heropening van het hotel, die gepland staat voor oktober 2025, en op de lange termijn met de positionering van het hotel als hét toonaangevende hotel in Amsterdam. De prioriteiten van Fritz omvatten het bevorderen van een duurzame toekomst, het neerzetten van hoogwaardige horeca, en het betrekken van de buurtbewoners bij het hotel, terwijl hij uitmuntende service levert.

Mike de Boer

Net als Fritz komt de Boer van Hilton, waar hij vijftien jaar in verschillende landen en functies heeft gewerkt. Als Commercieel Directeur van het Renaissance Amsterdam Hotel zal de Boer zich richten op het opbouwen en leiden van het commerciële team, waaronder verkoop, marketing, omzetbeheer, groepsverkopen en reserveringen. Met de herlancering van volgend jaar in zicht, zijn zijn prioriteiten onder meer het succesvol promoten van de nieuwe kamers, het restaurant en de bars, waaronder de historische Koepelkerk met zijn unieke evenementenruimte. Uiteindelijk is zijn doel ervoor te zorgen dat het hotel het toonaangevende hotel in hun segment wordt, waar Amsterdammers zich helemaal thuis voelen.

Het Renaissance Amsterdam Hotel breidt het aantal kamers uit van 402 naar 500, waarbij elke kamer zorgvuldig is gerenoveerd en ontworpen met Nederland en Amsterdam als centraal thema. Sommige kamers zijn al beschikbaar en tonen drie kamertypes: de Outlook-kamers bevatten verwijzingen naar Rembrandt en bieden een prachtig uitzicht op het historische stadscentrum. De Reflective-kamers, gelegen in de nieuwe binnentoren, zijn geïnspireerd op maritieme navigatie, met details van sterren en de microkosmos. Tot slot zijn de Hide & Seek-kamers ideaal voor werkvakanties en bieden ze de perfecte werkruimte in het hart van Amsterdam.

Blijf op de hoogte!

Twee keer per week het actuele en relevante hotelnieuws in uw mailbox? Registreer hier voor onze gratis digitale nieuwsbrief en blijf op de hoogte.

Overig nieuws