Rosewood Hotel Group is verheugd de benoeming aan te kondigen van Victor Clavell als Senior Vice President of Operations, EMEAC.
Voor deze nieuw gecreëerde rol zal Victor verantwoordelijk zijn voor het stimuleren van operationeel succes, het uitvoeren van winstgevendheidsstrategieën en het ontwikkelen van talent voor de eigendommen van de groep in de EMEAC-regio, waaronder Europa, het Midden-Oosten en het Caribisch gebied. Zijn benoeming komt op een spannend en belangrijk moment voor Rosewood Hotel Group, aangezien het merk zich voorbereidt op de opening van Rosewood Vienna en de toevoeging van andere spraakmakende projecten aan de vastgoedpijplijn.
Victor heeft een sterke staat van dienst getoond in het bouwen en onderhouden van samenhangende, goed presterende teams en brengt 30 jaar ervaring met zich mee op het gebied van luxe gastvrijheid. Voordat hij bij Rosewood kwam, was hij meest recentelijk Chief Operating Officer bij AMAALA, het ultraluxe ontwikkelingsproject dat eigendom is van het Public Investment Fund van Saoedi-Arabië. Daarvoor werkte hij 28 jaar bij Marriott International, waar hij begon in leidinggevende functies voor The Ritz-Carlton Hotel Company en zich opwerkte tot Vice President van de luxeportfolio van het merk in Azië-Pacific. Hij studeerde af aan de Universiteit van Barcelona met een graad in bedrijfskunde en management en ontving aanvullende graden en certificeringen van respectievelijk de Universiteit van Surrey en de Harvard Business School in hotelmanagement en executive onderwijs.
"Rosewood is verheugd dat Victor zich bij ons voegt om onze steeds groeiende aanwezigheid in de Europese, Midden-Oosterse en Caribische markten te leiden", zegt Sonia Cheng, Chief Executive Officer van Rosewood Hotel Group. “Victor deelt veel van onze meest inherente waarden hier bij Rosewood, omdat hij ook streeft naar uitmuntendheid en het belang van interne groei en teamwork begrijpt. We zijn ervan overtuigd dat we onder Victor's leiderschap zullen blijven uitbreiden en voortbouwen op het grote momentum dat het merk heeft gezien, zowel in termen van de groei en evolutie van onze voetafdruk als de ontwikkeling van talent.”
Blijf je graag op de hoogte?
Twee keer per week het actuele en relevante hotelnieuws in je mailbox? Schrijf je hier in voor onze digitale nieuwsbrief en blijf op de hoogte.