Hospitality Management blaast dit jaar dertig kaarsjes uit. Dat mag gevierd worden en dat doen we dan ook uitgebreid! Iedere week publiceert de redactie een verhaal uit vervlogen tijden op de website.
Dit keer een column van Ewout Hoogendoorn uit 2001. Het is het jaar van de aanslagen van 11 september in de Verenigde Staten. De column van Hoogendoorn is enkele weken na de aanslagen geschreven. Opvallend genoeg zijn de paralellen met de huidige tijd redelijk groot. Er wordt niet of nauwelijks zakelijk gereisd. Bedrijven snijden diep in hun organisatie en het regionale toerisme leeft als eerste op.
Een passage uit de column uit 2001:“Wanneer u uw marketingplan opstelt, denk dan goed na over wat er goed is gegaan en wat slecht, bij eerdere conflicten en economische terugggangen in de afgelopen tien tot vijftien jaar. Er zijn veel parallellen waaruit lering kan worden getrokken.” Die les blijft staan. Sommigen factoren veranderen niet.
Lees de column van Ewout Hoogendoorn hier.
Meer lezen?
In het dossier '30 Jaar Hospitality Management' bundelen we spraakmakende verhalen en interviews uit vervlogen tijden. Het dossier bezoek je via deze link.