Volgens de Huffington Post is de hotelwereld flink in beweging. Hoteliers kunnen echter nog wel het een en ander leren van andere sectoren. Een kleine greep uit de suggesties: De telefoon als hotel key card
is een eerste aanbeveling. Smartphones worden al gebruikt als elektronische instapkaarten, waarom niet om in te checken in een hotel en je kamerdeur te openen? Starwood Hotels & Resorts Worldwide is van plan om dit jaar een test te doen met telefoons. Gasten downloaden een smartphone app die hun kamer ontgrendelt.
*Persoonlijk*
Online boekingsmogelijkheden en op een slimme manier prijzen vergelijken zal alleen maar toenemen. Nieuwe technologieën maken het mogelijk om op basis van locatie nog verfijnder te zoeken en te sorteren. De beste eigenschappen, het filteren op prijs, ligging, de nabijheid van de luchthaven, het merk en meer worden steeds persoonlijker afgestemd op de gebruiker.
*Gratis Wi-Fi*
Uit onderzoek van SmartBrief Media Services blijkt dat 57 procent van de hotelgasten niet verblijft in een hotel als er geen gratis Wi-Fi is. Altijd online kunnen zijn is uitgegroeid tot een fundamentele voorziening voor reizigers. Het Mandarin Oriental Hotel Group biedt nu gratis draadloos internet voor gasten die online boeken en een korte enquête invullen. Hilton Honors leden die Gold en Diamond status of een abonnement met AT & T hebben, kunnen gratis gebruik maken van WI-FI. Starwood Hotels & Resorts zijn net begonnen met het aanbieden van gratis Wi-Fi voor de Platinum-deelnemers.
*Wellness voorzieningen*
Fietsen. Biologisch en gezond eten. Sportieve mogelijkheden. Hoteliers moeten steeds meer inspelen op de reiziger die gezond leeft en eet. Volgens een rapport van SpaFinder Wellness 365, zijn hotels die actief zijn in het ontwikkelen van manieren om de gezondheidsbewuste toeristen te plezieren in het voordeel. Deze reizigers spendeert namelijk gemiddeld 130 procent meer dan de standaard gasten. Er zijn veel voorbeelden van hotel gezondheidscampagnes: Kimpton Hotels serveert vers sap menu's, met brouwsels als een groen drankje gemaakt van komkommer, selderij, spinazie, boerenkool en citroen. Westin Hotels & Resorts is gestart met een Welzijn Beweging dat wellness voordelen zoals een trainingstoestel (te huur) en een superfoodsmenu.
*Maak interessantere lobbies*
De lobby is een uitwisselplek bij uitstek. Marriott bijvoorbeeld, hoopt dat de uitrol van haar "great room lobby"-concept in 80 procent van de hotels aan het eind van dit jaar gereed is. De lobby zal ambachtelijke bier hebben, evenals koffie, gemeenschappelijke tafels , gratis WI-FI, en stopcontacten (voor het opladen van smartphones) in overvloed.
~bron: The Huffington Post~
~Door~ "~Redactie~":mailto:redactie@uitgeverijps.nl
Inspiratie voor hoteliers
1 april 2014