Precies tien jaar geleden interviewde Hospitality Management topman Maik Willems van de Bastion Hotel Groep voor het laatst. Toen telde de keten 29 hotels. Door de jaren heen is dat aantal haast niet veranderd. Is er in de tussentijd weinig gebeurd bij Bastion? Integendeel! Gasten stellen anno 2012 andere eisen en de markt is constant aan veranderingen onderhevig. Ontwikkelingen die om de nodige aanpassingen vragen.
Het was daarom hoog tijd dat Hospitality Management weer op bezoek ging bij de enige onafhankelijke Nederlandse hotelgroep in het budget- en middensegment voor de zakelijke gast. "Er zijn immers meer werknemers dan directeuren", zo verklaart Willems de propositie van de Bastion Hotel Groep. "Hier hebben we consequenties uit getrokken. We hebben geen hybride hotels en kiezen dus niet voor leisuregasten in het weekeinde en door de week zakelijke gasten. Op enkele hotels na, zoals in Maastricht en Amsterdam, richt het aanbod zich nadrukkelijk op zakelijke verblijven. Onze hotels liggen dan ook niet in de bossen of op de hei, maar in grote steden, op locaties buiten de centra die goed ontsloten zijn door snelwegen. De zakelijke gast verlangt dat zijn hotel klopt en degelijk is. Zo wil hij tijdens het eten niet lastig worden gevallen door de familie die de verjaardag van oma viert. Leisuregasten willen een beleving ondergaan, zakelijke gasten niet."
"Lees het volledige artikel in dit nummer van Hospitality Management.":http://www.hospitality-management.nl/blad/75/
Interview: Bastion Hotel Groep
1 november 2012