Inzicht in de algoritmes van Expedia

25 april 2016
Inzicht in de algoritmes van Expedia

In een artikel voor Tnooz lazen we welke algoritmes Expedia hanteert om de populariteit van een hotel weer te geven. Ook features zoals
Accelerator en TravelAds komen aan bod; deze features kunnen helpen om bepaalde dagen (van de week) een extra duwtje te geven. Expedia geeft aan dat 'de hotelaanbiedingen die het beste passen bij de zoekcriteria van de klanten, altijd het meest zichtbaar zijn op Expedia.'

*De zichtbaarheid op de Expedia Marketplace wordt bepaald door drie factoren: Offer strength, Quality Score en Compensation.*

*Offer strength*
Offer strength is de belangrijkste factor en biedt inzicht in prijs in relatie tot de 'value'. Hoe lager de prijs ten opzichte van de concurrenten binnen hetzelfde speelveld, hoe groter de zichtbare aanwezigheid op Expedia. Offer strength kijkt ook naar de historische prijs op Expedia en het aantal kamers dat is geboekt in combinatie met review scores.

*Quality score*
Quality score kijkt naar het aanbod van je hotel op Expedia, vergeleken met andere hotels in jouw regio. De beste rate aanbieden aan Expedia helpt de visibility van je hotel te verbeteren op de hotelwebsite. Ook wordt er gekeken naar eventuele restitutie in geval van het elders onderbrengen van je gasten.

*Compensation*
Hier wordt gekeken naar de vergoeding die Expedia ontvangt bij een gemaakte boeking via de
Expedia Marketplace. Expedia moet hierbij voorzichtig te werk gaan, aangezien de zoekresultaten gedomineerd kunnen worden door hotels met een lage kwaliteit, maar met een hoge compensatie naar Expedia. Hotels met een slechte Offer Strength en Quality Score kunnen hun weg naar de top dus niet kopen.

"KLIK HIER VOOR DE VOLLEDIGE WHITEPAPER OP TNOOZ":https://www.tnooz.com/wp-content/uploads/2016/04/Expedia_Marketplace-White-Paper-April-2016-1.pdf

~Thijs Jacobs~

Overig nieuws