Opening na opening voor NinetyNine: waar begin januari eerst nog een gloednieuw NinetyNine Hotel in München Halbergmoos opent, volgt in maart alweer de volgende hotspot, deze keer onder de rook van Amsterdam. Voor deze locatie bij luchthaven Schiphol heeft de Centro Hotel Group de ervaren hotelier Jochem Schut aangetrokken.
Carrièreprofiel
De in Nederland geboren Jochem Schut brengt meer dan 20 jaar internationale expertise mee naar zijn nieuwe functie als General Manager van NinetyNine Hotel Amsterdam. Na zijn studie aan de Internationale Hotelschool in Den Haag begon hij zijn loopbaan bij de reserveringsafdeling van het NH Tropen Hotel en daaropvolgend de Eden Hotel Group. Daarna is hij bij Radisson Blu Hotels begonnen, waar hij voor de hotels in Amsterdam als Revenue Manager heeft gewerkt en zijn weg heeft gevonden als Director of Operations en Executive Assistant Manager voor hotels in Engeland, Rusland en Georgië, om uiteindelijk als General Manager aangesteld te worden voor het 4* Radisson Blu Balmoral Hotel in Spa, België. In 2016 maakte Jochem Schut vervolgens de overstap naar Edelweiss Gastro Ltd, waar hij als Hotel Operations Manager verantwoordelijk was voor de hotelprocessen op luxe rivier-cruiseschepen op de Europese rivieren.
"Jochem Schut brengt veel kennis en expertise van de hotelbranche met zich mee. We zijn erg blij dat we hem hebben kunnen inspireren voor ons merk en dat we met hem nu een ervaren hotelier aan onze zijde hebben voor NinetyNine Hotel Amsterdam", zegt Rahman Neiro, CEO van de Centro Hotel Group.
Over de Centro Hotel Group
De Centro Hotel Group uit Hamburg is een internationale groep met 85 hotels in het drie- en viersterrensegment met 8.600 kamers op ongeveer 36 verschillende locaties. Naast de vier eigen hotelmerken Centro, Boutique, FourSide, en NinetyNine Hotels, behoort ook de Rijntoren met panoramadek en het ronddraaiende Japans-Europese QOMO Restaurant & Bar in Düsseldorf tot de portefeuille.