Onder de noemer 'Just be. In Holland.' start het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC), samen met KLM, een marketing-campagne op de Noord-Amerikaanse markt. Doel van de campagne is Amerikanen de veelzijdigheid van Nederland te laten zien. Dat geldt voor Amerikanen die Europa voor het eerst bezoeken, als ook herhaalbezoekers. De campagne loopt tot en met eind februari.
*Veelzijdig Nederland*
Met de campagne wordt ingespeeld op het veelzijdige karakter van ons land. Nederland is dé plek om je te verwonderen, te ontspannen en gewoon jezelf te zijn. Conrad van Tiggelen, vestigingsmanager NBTC Noord-Amerika, verwacht veel van deze campagne: ÂHet vat goed samen wat Amerikanen die in Nederland zijn geweest, al weten. Namelijk dat Nederland een plek is waar je echt jezelf kunt zijn en veel authentieke en moderne ervaringen kunt beleven. Ongeacht of je nu houdt van kunst, (horti)cultuur, design, mode of architectuur.Â
*Wie kent Nederland?*
Potentiële bezoekers worden door middel van een serie prijsvragen op de website getest over hun kennis van Nederland. ÂElke week wordt de aandacht gevestigd op een ander aspect van Nederland. Zo wordt rondom Valentijnsdag Amsterdam Diamantstad gepromoot en op woensdag 17 februari staan de klassieke podiumkunsten centraal als het koperensemble van het Koninklijk Concertgebouworkest een kort optreden geeft op Grand Central Station, aldus Van Tiggelen.
*NL in NY*
De campagne start in New York met speciaal gedecoreerde metrotreinen. De coupés van de metro worden Âzowel aan de binnen- als aan de buitenkant- voorzien van typisch Nederlandse culturele, klassieke en moderne beelden en bieden zo de mogelijkheid om Ânaar Nederland te reizen. Daarnaast wordt deze multimediacampagne ondersteund door een micro-site (www.justbeinholland.com). Bovendien wordt er extra aandacht voor Holland gegenereerd door promotieteams, een advertentiecampagne in de New York Times en via de platforms Twitter en Facebook.
~Hospitality Management, Frank Lindner~
"*Stuur door...*":mailto:?SUBJECT=Lees%20dit%20bericht%20van%20Hotellerie.nl%20op%20Hospitality%20Management&BODY=De%20afzender%20van%20deze%20e-mail%20wil%20u%20graag%20attenderen%20op%20het%20volgende%20nieuwsitem%20op%20Hospitality%20Management.nl%0A%0Ahttp://www.hospitality-management.nl/nieuws/just-be-in-holland-nieuwe-campagne-nbtc/
Just be. In Holland. nieuwe campagne NBTC
11 februari 2010