KHN en HMSM verstevigen banden

5 februari 2012
KHN en HMSM verstevigen banden

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) en de Hotel Management School Maastricht (HMSM) gaande komende jaren intensief samenwerken. In samenspraak met KHN gaat de hotelschool een aantal tools ontwikkelen die de slaagkans voor
horecaondernemers moeten versterken. Dit samenwerkingsinitiatief wordt uitgewerkt door lector ‘Innovatief ondernemen’ Jimme Keizer samen met docenten en studenten van de specialisatie ‘Entrepreneurship’ aan de HMSM.

KHN en HMSM hebben eerder met elkaar samengewerkt. In het kader van afstudeerprojecten is onlangs het onderzoek naar de kansen van 'Alleen uit eten' door de HMSM gepresenteerd. Dit onderzoek in opdracht van KHN en op initiatief van Resto VanHarte brengt de kansen voor horecaondernemers in kaart door meer in te spelen op de enorme groep van alleenstaanden in Nederland.

De HMSM start binnenkort met de uitvoering van een tweetal nieuwe onderzoeken. De een gaat over het analyseren van best practices van starters in de gastvrijheidsbranche. Met de opgedane kennis wil KHN startende ondernemers nog beter adviseren en begeleiden. Een ander onderzoek richt zich op de haalbaarheid van een online platform waar de vraag van ondernemers en het aanbod van horecatoeleveranciers op een vernieuwende manier samenkomt.

*Op de foto:* Lodewijk van der Grinten (directeur KHN) en Ad Smits (directeur HMSM) bekrachtigen de samenwerking

~Frank Lindner~

Overig nieuws