Kimpton De Witt verbindt hotelgasten met #StayHuman project

Auteur: Thijs Jacobs
11 november 2019
Kimpton De Witt verbindt hotelgasten met #StayHuman project

Hoewel de wereld vandaag door technologie meer verbonden is dan ooit tevoren, kunnen we ons als individu juist onverbonden voelen tot elkaar. Kimpton gelooft dat oprechte connecties het leven van mensen verbeteren en dat er gelijkenissen tussen iedereen bestaan - ongeacht een achtergrond of levensverhaal; met deze gedachten lanceert Kimpton De Witt het Stay Human project.  

#STAYHUMAN 

Kamer 450 van het Kimpton De Witt in Amsterdam is getransformeerd tot decor van het Stay Human Project. Drie maanden lang worden gasten uitgenodigd om een oprechte connectie en verbinding te voelen; met zij die hen voor waren, zij die nog zullen volgen én met zichzelf. Er zijn in de #StayHuman hotelkamer verschillende items geplaatst die de connectie tussen gasten aanwakkert tijdens een verblijf.

PLANTENWAND EN CONFESSIONBOEK

Zo zijn gasten samen verantwoordelijk voor het welzijn en onderhoud van de grote plantenwand die in de kamer is geplaatst. Er is een magnetische fotomuur waarmee gasten middels een eigen Polaroid camera elkaar kunnen inspireren - en geïnspireerd raken – door een favoriete Amsterdamse hotspot te delen. In het confessionboek worden geheimen en guilty pleasures opgeschreven en er worden favoriete quotes achterlaten op het letterbord om de volgende gast te verrassen. Boven het bed is een #StayHuman neon sign te vinden en er zijn verschillende Marie-Stella-Maris room sprays om in de kamer een favoriete huiselijke geur te verspreiden. Tot slot verzorgt cocktailbar Super Lyan voor mood cocktails; op basis van een persoonlijk ingevulde survey stelt de head bartender voor iedere gast een op-stemming-gebaseerde cocktail samen. 

DEELNEMENDE HOTELS

Naast Kimpton De Witt in Amsterdam is de Stay Human kamer ook te vinden in de Kimpton hotels in Londen, Edinburg en Glasgow. Hoewel de deelnemende hotels het project op een individuele manier benaderen, staat overal het creëren van een verbinding tussen hotelgasten centraal.  

Overig nieuws