Klanten zijn zeer gevoelig voor beoordelingen en letten daarbij minder op de prijs. Dat blijkt uit een onderzoek van MarketResponse en VODW Marketing naar het effect van vergelijkingssites op het gedrag van online consumenten. Respondenten kregen drie hotelaanbiedingen voorgeschoteld. Aanbieding A: een weekendje Parijs voor 175 euro. Het hotel krijgt van eerdere gasten een rapportcijfer 5,5. Dit rapportcijfer is een gemiddelde beoordeling van 100 gasten. Aanbieding B: een weekendje Parijs voor 200 euro. Het hotel krijgt van eerdere gasten een rapportcijfer 8,0. Dit rapportcijfer is door één gast gegeven. Aanbieding C: een weekendje Parijs voor 225 euro. Het hotel krijgt van eerdere gasten een rapportcijfer 8,0. Dit rapportcijfer is een gemiddelde beoordeling van 100 gasten. Mensen bleken bereid te zijn om een kwart meer te betalen voor een duurder hotel mits het door veel mensen goed is beoordeeld. De prijs kon zelfs nog eens met een kwart omhoog als de online beoordeling nog hoger is.