Ruby Group uit München biedt nu ook in Nederland potentiële nieuwe werknemers iets aan wat in eerste instantie wat vreemd klinkt. Echter, in deze tijden, roept het vinden van goed personeel om creatieve, soms wat ongewone benaderingen, zo vindt de hotelketen.
Onder het motto “Ready for a new tattoo?” heeft Ruby, onder leiding van oprichter en CEO Michael Struck, een innovatieve campagne opgezet voor het werven van nieuwe werknemers. Na 6 maanden in je nieuwe baan mag je als werknemer van Ruby investeren in een nieuwe tattoo, piercing of een andere haar stijl, tot een bedrag van maximaal €500,-. Hiermee wilt Ruby nieuwe werknemers aanmoedigen om een eigen unieke stijl te laten zien en een eigen succes verhaal te ontwikkelen – en dit met trots te laten zien op de werkvloer.
Niet alledaags
“Ruby is een plek voor team players die verbonden zijn door karakter en individualiteit”, zegt Uta Scheurer, Vice President Human Resources bij Ruby. “Wij houden van mensen met een eigen persoonlijkheid en dat is wat we met deze campagne dan ook willen laten zien”. Het doel is daarnaast om werkzoekenden te laten zien dat de hotel industrie ook “sexy” is en dat Ruby niet je alledaagse werkgever is.