In een voor de branche unieke- en gezamelijke setting informeerden toonzettende- en (mede) beleidsbepalende marktpartijen de ruim 160 deelnemers van de Holland Hospitality Outlook over de actuele stand van zaken binnen de Nederlandse Gastvrijheidbranche. Aan bod kwamen onder meer de laatste cijfers en feiten met betrekking tot de economische ontwikkelingen in de hospitalitysector, de verwachtingen en vooruitzichten voor de toekomst en de (in reactie hierop) ontwikkelde acties en initiatieven. In het tweede gedeelte van het programma werd er onder professionele begeleiding van de Roderik van den Bos van de DebatAcademie, in een Lagerhuis setting met 14 kopstukken uit de Gastvrijheidbranche' constructief gedebatteerd over de verschillende aannames, visies en voorziene oplossingen. Het doel hiervan was: op basis van feiten, heldere inzichten en onderlinge samenwerking samen sterker uit de crisis komen! Belangrijkste gehoorde maatregelen tegen de crisis waren lef tonen, het aangaan van nieuwe samenwerkingsverbanden en kostenreductie.
De Holland Hospitality Outlook is een initiatief van HSMAI Nederland en vond 14 mei plaats in het Staatscircus van Moskou in Uitgeest. De ruim honderdzestig aanwezigen volgden presentaties van onder andere het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen (NBTC), Koninklijke Horeca Nederland (KHN), RECRON, Schiphol en Global Refund.
"*Stuur door...*":mailto:?SUBJECT=Lees%20dit%20bericht%20van%20Hotellerie.nl%20op%20Hospitality%20Management&BODY=De%20afzender%20van%20deze%20e-mail%20wil%20u%20graag%20attenderen%20op%20het%20volgende%20nieuwsitem%20op%20Hospitality%20Management.nl%0A%0Ahttp://www.hospitality-management.nl/nieuws/lef-samenwerking-en-kostenreductie-om-crisis-het-hoofd-te-bieden/
Lef, samenwerking en kostenreductie om crisis het hoofd te bieden
18 mei 2009