Lifestyle hotel opent deuren voor kunst

23 januari 2014
Lifestyle hotel opent deuren voor kunst

Rotterdam is nu officieel een lifestyle hotel rijker. Na Berlijn (2010) en Milaan (2007) opent in Rotterdam het derde nhow hotel ter wereld, en het eerste nhow hotel van Nederland haar
deuren.

*Vooruitstrevende kunst*
nhow Rotterdam biedt zowel bekende kunstenaars en designers alsmede opkomende lokale talenten een platform binnen het hotel om vooruitstrevende stedelijke kunst te delen. Zo is het hotel een platform voor zowel internationaal als lokaal design en worden bezoekers verbonden met kunst en creativiteit uit verschillende hoeken.

*Kracht uit contrasten*
Zichtbaar beton en metaal afgewerkt met goudkleurige accenten. Projecties en kunststukken. Actuele kunst en erkende architectuur. nhow Rotterdam haalt kracht uit contrasten en combineert dat met de nieuwste technologische snufjes, 278 luxe kamers en creativiteit in elke hoek. Het hotel, ontworpen door OMA/Rem Koolhaas, bevindt zich in het grootste gebouw van Europa ‘De Rotterdam’ aan de Wilhelminakade.

*NH Hotel Group*
Het nhow-hotelconcept is een nieuw lifestylemerk van de NH Hotel Group en wordt voor het eerst in Nederland uitgerold. Al in de ontwikkelingsfase van De Rotterdam wist de keten dat het lifestyle hotel dáár moest komen. "Het idee achter nhow is dat elk hotel, in tegenstelling tot de herkenbare uitstraling en beleving van de locaties van de NH Hotel Group, een eigen identiteit heeft die wordt ontleend aan de stad waarin deze accommodatie is gevestigd", legt general manager Sander Creemers uit. "Elk hotel is in staat een dynamiek om zich heen te creëren waar mensen graag samenkomen; niet alleen om er te vergaderen of te overnachten maar ook als trefpunt voor het uitgaansleven."

~Door~ "~Myrtille Vromans~":mailto:myrtille.vromans@uitgeverijps.nl

Overig nieuws