Logis, 2200 hotels-restaurants - met een marktaandel van 10% van de Franse hotelmarkt, voornamelijk gevestigd op het landelijke gebied - en Citotel - 180 hotels, expert op het stedelijke gebied - bundelen hun krachten om hun zelfstandige leden een vergrote zichtbaarheid en een versterkt aanbod van diensten te bieden. Deze nieuwe eenheid vormt een grote organisatie van zelfstandige hotels en restaurants met ongeveer 2500 hotels en 47.000 kamers.
Betere positie zelfstandigen
De samenwerking tussen Logis en Citotel zal de positie van de zelfstandigen in Europa, zowel in de stad als op het platteland, op de lange termijn versterken. Logis versnelt haar groeibeleidsplan en de ontwikkeling van de dichtheid van het netwerk. De merken Citotel en Urban Style versterken hun diensten en hun leiderspositie in het stedelijke gebied en net daarbuiten.
De bedoeling van het samenwerkingsproject is een vooruitstrevende verdeling van de diensten en een verbeterde zichtbaarheid (brochures, beurzen, etc.). De komende maanden wordt er gewerkt aan een gemeenschappelijk reserveringssysteem, krijgen leden van Citotel toegang tot de aankoopcentrale en het loyaliteitsprogramma van Logis waardoor het klantenbestand van leden kan groeien.
Grote ambitie
Fabrice Galland, Directeur van Logis Hotels: “Het is mijn ambitie om van Logis Hotels een zo groot mogelijke samenwerking van zelfstandige hotels en restaurants in Frankrijk en de rest van Europa te maken. Samen staan we sterker en zo kunnen we zowel op het platteland als in de stad blijven bestaan. Samen met de bestuurders van Citotel hebben we manieren gevonden om onze krachten te bundelen en om samen te werken, in plaats van de concurrentie met elkaar aan te gaan. Dat alles in het belang van de onafhankelijke spelers in onze sector.”
Eric Fuchs, directeur van de vereniging Citotel, “De netwerken van Citotel en Logis vullen elkaar volledig aan. De bestuurders van Logis delen dezelfde waarden als onze leden en binnen de Logis familie zal onze expertise een toegevoegde waarde vormen en zal de ontwikkeling van onze merken Citotel en Urban Style worden versneld.”
“De merken Citotel en Urban Style zijn marktleiders en vertegenwoordigers van onafhankelijke hotels in stedelijke gebieden en net daarbuiten, daarbij komt ook nog het merk Châteaux Demeures et Grandes Etapes des Vignobles dat is gericht op charmehotels op het platteland. Onze expertise en onze rol als marktleider zullen worden versterkt met de talloze eigenschappen van de Logis groep, ook op internationaal niveau”, vult Pascal Macé, algemeen directeur van de Citotel groep, aan.
Karim Soleilhavoup
Karim Soleilhavoup, algemeen directeur van Logis concludeert: “Deze samenwerking met Citotel ligt in lijn met het ontwikkelingsplan van Logis, waarbij het belang van de leden van beide netwerken in acht worden gehouden. Op basis van de expertise van het Citotel team ontstaat er zonder twijfel een nieuw aanbod voor onze 200 hotels zonder restaurant. Meer dan ooit positioneert Logis zich als verbindend orgaan om het hotel- en restaurantwezen in Europa te verdedigen en economisch te ontwikkelen.