Louvre Hotels & GT verstevigen positie

16 juni 2010
Louvre Hotels & GT verstevigen positie

Louvre Hotels en Golden Tulip Hospitality Group verstevigt haar positie als achtste in de top 10 van grootste hotelketens ter wereld, gemeten naar aantal hotels. Vorig jaar heeft de hotelcoalitie de handen ineen geslagen met als belangrijkste doel: het stimuleren van de internationale ontwikkeling. Zo zijn er al twaalf nieuwe hotels geopend in 2009, tien in 2010 en staan er dit jaar nog eens vijftien in de planning.

*Een goed jaar*
Om dit te realiseren wordt er in de alliantie nauw samen gewerkt met de nadruk op de toegevoegde waarde die de zeven merken bieden (Campanile, Kyriad, Kyriad Prestige, Première Classe, Tulip Golden Tulip en Royal Tulip). En met succes: nog geen jaar na het tekenen van de overeenkomst is een aanzienlijke internationale uitbreiding waar te nemen.

*Gedurfde strategie*
"Deze reeks aan nieuwe openingen is een prachtig voorbeeld van de gedurfde strategie die we met de alliantie van Louvre en Golden Tulip hebben gekozen. En dat deze werkt. We zijn nu, halverwege het jaar, al zeker van een uitbreiding met twintig hotels in tien regio’s in 2010. Dat zijn meer dan 3.000 hotelkamers wereldwijd. Daar houdt het overigens niet op. Ook voor 2011 hebben we onszelf krachtige doelen gesteld. Met de alliantie willen we in 2011 meer dan 1.250 hotels aan kunnen bieden, een totaal van ruim 100.000 kamers. Een mooie uitdaging waar we maar wat graag voor gaan!", aldus Pierre-Frédéric Roulot, CEO van Louvre Hotels & Golden Tulip Hospitality Group.

~Beeld: Golden Tulip Nicosia~

~Nienke Duimelaar~

Overig nieuws