Ondanks de impact van COVID-19 op de internationale hotelindustrie, blijft Louvre Hotels Group (LHG) - de op één na grootste hotelgroep van Europa en een dochteronderneming van Jin Jiang International - haar netwerk in Europa ontwikkelen door tien '7 Days Premium’ hotels over te nemen van de Chinese hotelgroep Plateno. Deze transactie ligt in het verlengde van de voortdurende uitbreiding van LHG in strategische steden en regio’s door heel Europa.
Europa als speelveld
Met 1.180 hotels in Europa is Louvre Hotels Group een belangrijke Europese speler in segmenten van één tot vijf sterren, waaronder de merken Golden Tulip, Campanile, Kyriad, Tulip Inn en Première Classe. De hotelketen heeft in 2009 haar positie op de Europese markt versterkt door de overname van de Nederlandse hotelketen Golden Tulip en zijn ongeveer 230 hotels in 40 landen, de overname van keten Hôtels & Préférence in 2017 en de opening van verschillende regionale kantoren in strategische Europese markten, zoals Polen, de Benelux-landen en Duitsland. Ondanks de huidige gezondheidscrisis breidt LHG haar Europese netwerk uit met de overname van tien '7 Days Premium' hotels in twee- en drie-sterrensegmenten. Deze hotels bevinden zich in Oostenrijk (o.a. Wenen en Salzburg), Duitsland (o.a. in München, Leipzig en Berlijn) en Italië (Venetië).
Campanile en Kyriad: op en neer om Europa te veroveren
Binnenkort zullen de teams van Louvre Hotels Group deze gunstig gelegen hotels heropenen onder de merknamen Campanile en Kyriad. Het iconische merk Campanile van de groep vertegenwoordigt nu meer dan 400 hotels in zo’n vijftien landen. Deze overname voegt 7 nieuwe hotels toe aan de portefeuille. Met 150 tot 200 kamers zijn de toekomstige Campanile hotels gelegen in strategische Europese steden zoals Leipzig, München, Berlijn, Venetië en Wenen. Wat Kyriad betreft, zal het merk een hotel met 95 kamers in Wenen inwijden.
"Deze ontwikkeling stelt ons in staat om onze merken in Europa uit te breiden, ondanks een moeilijke wereldwijde situatie, en tegelijkertijd ons leiderschap in de Europese hotellerie te vestigen."
Pierre-Frédéric Roulot, CEO van Louvre Hotels Group
''Met deze overname nemen we hotels over op strategische locaties zoals Leipzig, München en Wenen en breiden we ons Europese netwerk verder uit om zo goed mogelijk aan de verwachtingen van zowel onze zakelijke als onze vrijetijdsgasten te voldoen.’’
Andreas Tscherning, COO International bij Louvre Hotels Group
Louvre Hotels Group
Louvre Hotels Group (LHG) is een belangrijke speler in de wereldwijde hospitality industrie met een portefeuille van meer dan 2.600 hotels in 54 landen. De hotels van LHG, variërend van 1 tot 5 sterren, omvatten de merken Première Classe, Kyriad, Kyriad Direct, Campanile, Tulip Inn, Golden Tulip en Royal Tulip; de vijf merken van het Sarovar netwerk in India; de Franse Group Hôtels & Préférence; en het Chinese merk Metropolo. Bovendien heeft LHG een distributieovereenkomst met Lucien Barrière. Louvre Hotels Group is een dochteronderneming van de op één na grootste hospitalitygroep ter wereld, Jin Jiang International Holdings Co., Ltd.