Louvre Hotels Group kondigt de bouw van een multi-merk complex aan met 411 kamers onder de merken Première Classe, Campanile en Kyriad in het stadshart van Casablanca, de economische hoofdstad van Marokko. Dankzij dit innovatieve concept en de steun van lokale partner H Partners, kan de groep met maar liefst 3 nieuwe merken uitbreiden in Marokko.
Het complex, dat in samenwerking met het Marokkaanse investeringsfonds H Partners wordt ontwikkeld, zal in september openen. Hiermee lanceert de groep middenklasse en budgetvriendelijke hotelmerken op een bloeiende markt. Het complex ligt in het hart van de economische hoofdstad van Marokko, naast verschillende treinstations en dichtbij het historische centrum. Op een perceel van meer dan 2.300 m2 biedt het complex 124 Première Classe kamers, 189 Campanile kamers en 98 Kyriad kamers. Dit multi-merk concept geeft gasten de kans op één plek drie verschillende belevingen te ervaren.
Drie hotelconcepten
Louvre Hotels Group ziet het complex als showcase van haar expertise in Afrika. De drie verschillende hotel concepten spelen in op de behoeften van zowel lokale als internationale reizigers. Première Classe biedt een budgetvriendelijke service gericht op lokale, voornamelijk zakelijke, reizigers, maar ook jonge toeristen. Campanile is geschikt voor zowel zakenreizigers als vakantiegangers en biedt moderne werkruimtes en gedeelde gemeenschappelijke ruimtes zoals een bar-restaurant. Voor Kyriad werkt de groep samen met de Marokkaanse ontwerper Hicham Lahlou, wiens moderne inrichting het hotel transformeert tot een echte culturele toegangspoort. Het Kyriad hotel biedt langere verblijven in ruime designstudio's die inspelen op deze trend in Marokko.
Het Afrikaanse continent is een prioriteit voor Louvre Hotels Group met 26 huidige en 20 lopende projecten in dit gebied.
"Casablanca, de belangrijkste economische hoofdstad van Marokko, wordt een showcase van Louvre Hotels Groups expertise in de hotelindustrie voor het hele Afrikaanse continent. Dit nieuwe complex past in onze ambitie om een breed, multi-brand netwerk te creëren in alle politieke en economische hoofdsteden van het continent. Afrika vertegenwoordigt een groeiende toerismemarkt, gedreven door de binnenlandse vraag en de opkomst van een middenklasse, maar ook door de versterking van de economische betrekkingen tussen de verschillende landen en andere gebieden over de hele wereld", aldus Andreas Tscherning, International Operations Director.