Louvre Hotels Group gaat nieuwe samenwerking aan met luchtvaartmaatschappijen

Auteur: Thijs Jacobs
Louvre Hotels Group gaat nieuwe samenwerking aan met luchtvaartmaatschappijen

Louvre Hotels Group breidt het Golden Tulip loyaliteitsprogramma Connections uit door samenwerkingen aan te gaan met drie luchtvaartmaatschappijen: Ethiopian Airlines, Gulf Air en Tunisair. De samenwerking tussen deze luchtvaartmaatschappijen en Louvre Hotels Group is voordelig voor gasten die regelmatig vliegen. Zij kunnen nu namelijk miles sparen wanneer ze logeren in 3-sterren Tulip Inn hotels, 4-sterren Golden Tulip hotels en 5-sterren Royal Tulip Luxury hotels.
 
Doel is om op deze manier de zichtbaarheid van de drie merken te stimuleren en tegelijkertijd meer klanten aan te trekken. Het is een strategische keuze voor de merken van Golden Tulip om krachten te bundelen met de luchtvaartmaatschappijen die naar bestemmingen vliegen waar de hotels gevestigd zijn. De samenwerking met de luchtvaartmaatschappijen is onderdeel van het wereldwijde Golden Tulip loyaliteitsprogramma ‘Connections', waar nu 14 partner luchtvaartmaatschappijen bij aangesloten zijn.  
"Door deze samenwerkingen krijgen wij beter inzicht in de reispatronen van onze gasten, waardoor we een betere klantervaring kunnen garanderen. Golden Tulip kan zich hiermee als merk echt onderscheiden", aldus Françoise Houdebine, VP Marketing en Sales bij Louvre Hotels Group.
 
Het aanbod van bestemmingen waar de drie luchtvaartmaatschappijen naartoe vliegen komt overeen met populaire steden onder de frequent flyers. Tunisair vliegt naar 19 steden waaronder Amsterdam, Casablanca en Rome. Gulf Air opent deuren naar 17 bestemmingen zoals Mumbai, Beiroet en Dubai. Ethiopian Airlines heeft meer dan 27 bestemmingen op de lijst, waaronder Addis Abeba, Zanzibar en Washington D.C.

Overig nieuws