Mövenpick Hotels & Resorts start weer met de jaarlijkse Kilo of Kindness-campagne. In oktober worden kleding, voedsel, speelgoed en schoolspullen ingezameld voor goede doelen wereldwijd. Mövenpick Hotel Amsterdam, Mövenpick The Hague en Mövenpick Hotel ’s-Hertogenbosch nodigen hun gasten en locals uit om een of meer kilo aan eten en kleren te doneren aan de Sociale Markt.
De hotels ontvangen de donaties namens verschillende goede doelen. Het enige dat mensen hoeven te doen is een tas vullen met een kilo of meer kleding, eten, schoolspullen of speelgoed en het af te geven bij een van de deelnemende hotels. In Nederland werken Mövenpick Hotel Amsterdam, Mövenpick The Hague en Mövenpick Hotel ’s-Hertogenbosch samen voor de Sociale Markt, een initiatief in Amsterdam waar kerkgebouw De Ark is omgetoverd tot een ontmoetings- en winkelplek voor minderbedeelden. Ze hebben er met name ingeblikt voedsel, voedsel zoals rijst, bonen, haver, pasta, ontbijtgranen, bloem, melkpoeder, babyvoeding, thee en koffie, en kleding voor volwassenen en kinderen nodig.
Kilo of Kindness heeft dit jaar als doel om 25.000 kilo aan donaties te verzamelen, verspreid over 77 deelnemende Mövenpickhotels over de hele wereld. Als het doel wordt bereikt, komt de mijlpaal van 100.000 kilo donaties sinds de start van de campagne in 2015 in zicht.
Kishan Chandnani, global vice president premium brands bij Accor: "Mövenpick gelooft in de waarde van eten als positieve kracht en als medium voor positieve verandering. Elk jaar geeft Kilo of Kindness ons de kans om de filosofie van Mövenpick te verspreiden binnen de lokale gemeenschap. De campagne stelt ons in staat om verder te reiken dan onze hotelmuren. Dit door kleding, speelgoed en schoolspullen te delen met mensen die dit nodig hebben."
Blijf op de hoogte!
Twee keer per week het actuele en relevante hotelnieuws in je mailbox? Schrijf je hier in voor onze digitale nieuwsbrief en blijf op de hoogte.