Maastricht Marketing, Centrum Management Maastricht en de ondernemers van Maastricht zijn bekroond met de titel “De beste Toeristische Samenwerking 2016”. De samenwerkende partijen ontvingen de prijs voor de campagne Maastricht Midweekend die zich richt op de midweektoerist. De Toeristische Samenwerking Awards werden vandaag voor de tweede keer uitgereikt in Hardenberg voor de meest succesvolle toeristische samenwerking in Nederland.
De pilot van de Maastricht Midweekend campagne werd vorige week op 31 oktober gelanceerd en heeft nu al een nationale prijs te pakken. Jurylid Ton Vermeulen (NRIT.nl) legt uit waarom de inzending van Maastricht eruit sprong als winnaar: “Je gebruikt de daldagen om juist iets bijzonders neer te zetten en dat door intensief samen te werken met nu al 50 ondernemers uit de stad. Wij waren gecharmeerd van het lef om je te focussen op de midweek en dat de campagne langdurig wordt ingezet. Het verblijf wordt gekoppeld aan de activiteiten waardoor je een totaalbeleving aan de gasten biedt. Bovendien kunnen bezoekers hun eigen arrangement samenstellen”.
Jury
Andere finalisten die vandaag voor de jury in Hardenberg moesten verschijnen waren House of Leisure en Stichting Buitengebiedmanagement Oisterwijk. De vakjury beoordeelde de cases op vernieuwing, originaliteit, mate van uitwerking, marktpotentie, commerciële onderbouwing, aansluiting op trends & maatschappij en de presentatie.
“Ging tot enkele jaren geleden samenwerking in recreatie en toerisme nog organisch, nu is een duidelijke hoge graad van organisatiekunde zichtbaar. Verrassend is hoe de ervaringen in samenwerking zich optellen tot sterke professionele producten. Het is dan ook een verkiezing die niet alleen spannend is maar ook de trend laat zien dat toerisme binnen de hele regionale of landelijke keten groeit door samenwerking,” aldus de jury over de verkiezing van 2016.