Make-over voor Pullman hotels

29 mei 2013
Make-over voor Pullman hotels

Accor sleutelt aan hotelmerk Pullman, waarbij de hotels beter worden afgestemd op de moderne zakenreiziger. Een versnelde uitbreiding van het hotelnetwerk, een hoofdrol voor design en kunst en
een vernieuwde visuele identiteit vormen de kenmerken van de wereldwijde herpositionering.

*Na Sofitel, nu Pullman*
Yann Caillère, CEO van Accor: “De hogere en luxe segmenten zijn een belangrijk onderdeel van de strategie van Accor. De succesvolle herpositionering van Sofitel droeg bij aan onze geloofwaardigheid bij onze gasten en investeerders in deze markten. In 2007 vestigden we het merk Pullman opnieuw in de markt. Nu hebben we de identiteit en het dienstenaanbod van Pullman vernieuwd en de keten getransformeerd in een uniek merk in het uiterst concurrerende hogere segment. Daarmee hebben we een belangrijke basis gelegd om onze ambities in het hogere en luxe segment te verwezenlijken.”

*Uitbreiding luxehotels*
Accor is van oudsher voornamelijk in het midden- en economy-segment actief, maar heeft nu zijn uitbreiding naar het hogere marktsegment versneld met een aanpassing van zijn merkportfolio. De groep bezit nu 300 hotels in het hogere en luxe segment (Sofitel, Pullman, MGallery en Grand Mercure) en wil dit aantal uitbreiden naar 400 in 2015.

~Frank Lindner~

Overig nieuws