Mandarin Oriental is van plan om Conservatorium Hotel toe te voegen aan portefeuille

Auteur: Redactie
Mandarin Oriental is van plan om Conservatorium Hotel toe te voegen aan portefeuille Beeldmateriaal: Conservatorium Hotel

Mandarin Oriental Hotel Group heeft aangekondigd dat zij plannen heeft om haar portfolio van uitzonderlijke hotels uit te breiden met twee iconische nieuwe locaties: Hôtel Lutetia in Parijs en het Conservatorium Hotel in Amsterdam. De aanvaarding van het aanbod is afhankelijk van de afronding van het overlegproces met de relevante ondernemingsraden, dat binnenkort van start gaat.

Na afronding van de transactie zal Hôtel Lutetia worden omgedoopt tot Mandarin Oriental Lutetia, terwijl het Conservatorium Hotel, na een uitgebreide upgrade, in januari 2026 zal worden omgedoopt tot Mandarin Oriental Conservatorium Amsterdam. Het hotel zal tijdens de verbouwing geopend blijven. De mogelijkheid om deze twee hotels te beheren markeert een mijlpaal in de onlangs onthulde groeistrategie van de groep om uitzonderlijke gastgerichte ervaringen te leveren en tegelijkertijd de wereldwijde expansie van het merk te versnellen.

Beide gebouwen staan bekend om hun historische betekenis en architecturale grootsheid en Mandarin Oriental is vastbesloten om ervoor te zorgen dat het unieke karakter en de lokale culturele essentie van elk gebouw behouden blijft, terwijl de unieke benadering van luxe gastvrijheid van het merk naadloos aansluit bij de dubbele Aziatische wortels van het merk.

"Versterking van onze positie"

Laurent Kleitman, Group Chief Executive van Mandarin Oriental, licht toe: “Mandarin Oriental richt zich op het wereldwijd leiden in luxe hospitality. Deze nieuwe langetermijnbeheerovereenkomsten met twee van Europa's grootste erfgoedhotels vormen de kern van onze strategie om de aanwezigheid van ons merk uit te breiden en te versterken in wereldwijde bestemmingen die onze fans aanspreken.”

“De toevoeging van het legendarische Hôtel Lutetia aan onze portfolio, 115 jaar na de opening, versterkt de positie van Mandarin Oriental in deze belangrijke luxemarkt. Sinds 2011 exploiteren we met succes het Mandarin Oriental, Paris aan de Rue Saint Honoré. Met binnenkort twee Palace-hotels in Parijs, een op de linker- en een op de rechteroever, bevestigen we met trots onze niet aflatende toewijding aan de Franse horecamarkt en creëren we een aantrekkelijke keuze voor onze gasten. We hebben ruime ervaring met het exploiteren van twee hotels in belangrijke stadscentra - zoals Hong Kong, Londen, Beijing en binnenkort Dubai - waar we succesvol twee verschillende facetten van elke bestemming hebben laten zien."

Lees alles over de geschiedenis van Mandarin Oriental in onze Hotelketen uitgelicht.

"Ook het toevoegen van het Conservatorium Hotel aan onze portfolio zal een nieuwe dimensie geven aan onze aanwezigheid in toonaangevende Europese hoofdsteden, waar we al goed thuis zijn in het leveren van service van wereldklasse in steden die waarde hechten aan luxe en erfgoed.”

De Hotels zijn onderdeel van de Locka Holding BV. Oprichter Alfred Akirov: “Sinds we beide Hotels hebben geopend, hebben we de groei in resultaten en gasttevredenheid gezien, waardoor beide Hotels gewenste toonaangevende bestemmingen in Europa zijn geworden. Ik ben de teams van de Hotels dankbaar voor hun geweldige samenwerking. We zijn verheugd om met Mandarin Oriental samen te werken aan de rebranding van onze historische monumenten en om nieuwe energie te geven aan de ervaringen die beide hotels te bieden hebben."

"Deze samenwerking markeert een belangrijk hoofdstuk in de rijke geschiedenis van beide hotels en we zijn ervan overtuigd dat de legendarische expertise van Mandarin Oriental Hotel Group op het gebied van gastvrijheid deze iconische locaties verder zal versterken en nieuwe fans zal aantrekken om te genieten van zowel de geneugten van elke bestemming en de unieke sfeer van elk hotel.”

Over Mandarin Oriental Hotel Group

Mandarin Oriental is de bekroonde eigenaar en uitbater van enkele van 's werelds meest luxueuze hotels, resorts en residenties. Elke bestemming weerspiegelt het dubbele Aziatische erfgoed, de lokale cultuur en het unieke design van de groep. Gedreven door een passie voor het uitzonderlijke, is het de missie van de Groep om elke dag en overal, door middel van haar legendarische service, tijdverrijkende ervaringen te creëren die het gewone veranderen in het uitzonderlijke en gasten in fans. De Groep baat nu 41 hotels, 12 residenties en 25 uitzonderlijke woningen uit in 26 landen en gebieden, met nog meer projecten in ontwikkeling.

Blijf op de hoogte!

Twee keer per week het actuele en relevante hotelnieuws in uw mailbox? Registreer hier voor onze gratis digitale nieuwsbrief en blijf op de hoogte.

Overig nieuws