Marijn Weekers heeft beste hotelscriptie

13 maart 2014
Marijn Weekers heeft beste hotelscriptie

Marijn Weekers van de Hotel Management School Maastricht heeft de beste hotelscriptie van Nederland. Dat werd op donderdag 13 maart bekend gemaakt tijdens de congresdag van de Association
Dutch Hotel Management Schools. Een vakjury boog zich onlangs over de vijf beste scripties van vijf Nederlandse hotelscholen uit 2013.

*Prijzen*
Uit handen van juryvoorzitter Caro van Eekelen (Accor Hotels) en onder toeziend oog van Frank Lindner (Hospitality Management), nam Weekers samen met hotelschooldirecteur Ad Smits de prijzen in ontvangst. De prijs bestond onder meer uit een plexiglazen beeld en een reischeque van €1.500.

*Finalisten*
De overige vier kanshebbers op de Thesis Award 2013 waren Daniëlla Boeken (Hotelschool The Hague), Charisma Lai (NHTV Breda) Ekaterina Pushkarksya (Saxion), en Nicole Smidt (Stenden University).

"Kom hier meer te weten over de overige vier finalisten":http://www.hospitality-management.nl/nieuws/wie-heeft-de-beste-hotelscriptie-13530/.

*Lusten en lasten van OTA's*
Weekers deed samen met een groep medestudenten onderzoek naar de implicaties van de opkomst van Online Travel Agencies (OTA’s) voor het beleid van Nederlandse hoteliers, uitgevoerd in opdracht van Koninklijke Horeca Nederland.

*Grote relevantie*
Het betreft een onderzoek met grote relevantie, aangezien veel hoteliers het moeilijk vinden om te beoordelen op welke wijze zij deze verkoopkanalen het beste kunnen inzetten. Het onderzoeksrapport levert een rijkdom aan informatie op voor hoteliers die bewuste keuzes willen maken in hun samenwerking met OTA’s; een samenwerking die door de meeste hoteliers als noodzakelijk wordt beschouwd.


~Marijn Weekers wordt geflankeerd door de juryleden Jos Vranken (NBTC), Daphne Dekker (Hotelschool The Hague), Caro van Eekelen (Accor Hotels) en Peter Klosse (Stenden/Zuyd, De Echoput).~

*Keuzes maken*
Naast adviezen voor de hoteliers ten aanzien van de beoordeling van de relevantie van samenwerking met OTA’s, zijn zowel de kosten en baten als de niet-financiële voor- en nadelen van de samenwerking per OTA objectief uitgewerkt. Het document biedt hiermee alle relevante informatie voor de hoteliers om onderbouwde keuzes te kunnen maken.

Overig nieuws