Marriott International opent 15 hotels van het hotelmerk Fairfield in India. De nieuwe middenklassehotels worden in de komende vier jaar gerealiseerd. Samen zijn de hotels goed voor 2.500 hotelkamers. De hotels komen in steden als Bangalore, Chennai en Hyderabad.
*Joint venture*
Voor de ontwikkeling van het merk Fairfield in India is Marriott een samenwerkingsverband aangegaan met het Indiase hotelinvesteringsbedrijf SAMHI Hotels.
*Anders dan in de VS*
Om Fairfield tot een succes te maken heeft Marriott een 155 kamers tellend prototype van het hotel voor de Indiase markt opgezet. Uniek aan deze variant is het hotelrestaurant waar gasten de hele dag door authentiek Indiaas eten kan krijgen. Er prijken slechts een beperkt aantal westerse opties op de menukaart. Verder komt er een grotere dan normale lobby met bar waar men 24 uur per dag terecht kan voor drankjes en kleine snacks.
*Afgestemde inrichting*
Ook het design en het kleurenpallet van de hotels wordt afgestemd op de lokale cultuur en gewoontes waarbij tevens is gekeken naar de wensen van de moderne en mobiele Indiase zakenreiziger.
*Op naar de honderd hotels*
De nieuwe ontwikkelingen onderschrijven het doel van het van origine Amerikaanse hotelbedrijf om de portfolio voor eind 2015 uit te breiden van 12 naar 100 hotels. Marriott is in India vertegenwoordigd met de merken Courtyard by Marriott, Marriott Hotels & Resorts, JW Marriott, Renaissance en Marriott Executive Apartments.
*Al twaalf jaar present in India*
Marriott lanceerde Fairfield in 1987 en heeft anno 2011 alleen al in Noord-Amerika meer dan 660 van dit soort hotels. In India is het bedrijf sinds 1999 actief. Toen opende het Goa Marriott hotel voor het eerst de deuren.
*Op de foto:"* Artist impression van het hotelrestaurant
~Frank Lindner~
Marriott lanceert Fairfield in India
7 april 2011