Marseille krijgt vestiging nhow hotel

Auteur: Roy Spijker
Marseille krijgt vestiging nhow hotel

NH Hotel Group versterkt haar aanwezigheid in Frankrijk. De keten heeft een managementcontract voor 20 jaar getekend voor het Palm Beach Hotel in Marseille. Het hotel, eigendom van SHPB - Société Hôtelière du Palm Beach, zal tot oktober 2017 opereren onder het merk NH Hotels waarna het na een grondige verbouwing omgetoverd wordt tot een nhow hotel. De verbouwing wordt geleid door het Franse architectenduo Claire Fatosme en Christian Lefèvre en de Italiaanse architecte Teresa Sapey. Het hotel heropent medio 2018 als nhow Marseille.

Het toekomstige nhow Marseille zal beschikken over 150 kamers en 15 vergaderzalen, waarvan de grootste plaats biedt aan maximaal 300 personen. Het hotel ligt aan één van de mooiste baaien van de Middellandse Zee en kijkt uit op Château d'If en het nationaal park Calanques. Het hotel ligt dicht bij Vieux Port - de oude haven van Marseille, MUCEM - het Museum van de Europese en Mediterrane Beschavingen, de pittoreske kustweg La Corniche en Parc Chanot. De unieke omgeving en de hoogwaardige faciliteiten van het hotel - zoals het zwembad, het grote terras, de bar, de spa en het restaurant - maken het hotel een bestemming op zich.
 

nhow
nhow is één van de vier hotelmerken van NH Hotel Group. Elk nhow hotel heeft een eigen identiteit die wordt ontleend aan de stad waar het hotel is gevestigd. nhow hotels zijn ontworpen door de meest creatieve geesten van het moment, waaronder Foster + Partners; OMA, founded by Rem Koolhaas; Karim Rashid; Sergei Tchoban en Matteo Thun.

nhow hotels zijn onconventionele lifestyle hotels met een wow-factor. In de hotels is er altijd wat te beleven en wordt iedere gast verrast en geïnspireerd, vanaf de ingang van het hotel en de lobby tot de kamers, de restaurants, de gangen, de vergaderzalen en de creatieve ruimtes. Elk hotel is in staat een dynamiek om zich heen te creëren waar mensen graag samenkomen; niet alleen om er te vergaderen of te overnachten maar ook als trefpunt voor het uitgaansleven.
 

Expansie
Momenteel opereren er drie hotels onder het nhow merk: nhow Berlijn, nhow Milaan en nhow Rotterdam. Het merk nhow zal naar verwachting in 2019 uitbreiden met vier hotels: nhow Marseille, nhow Amsterdam RAI en een nhow hotel in Santiago en Londen.

De uitbreiding van het portfolio in Franrijk is in lijn met het strategisch vijfjarenplan van NH Hotel Group. In dit plan is expansie één van de belangrijkste pijlers. Naast de toevoeging van het Palm Beach Hotel opent dit jaar het eerste NH Collection hotel in Frankrijk: NH Collection Marseille.

Overig nieuws