De finalisten van Het Schoonste Hotel van Nederland zijn bekend. Nationale én internationale gasten hebben hun steentje bijdragen aan de wedstrijd. Aan het woord Emile Breure van "Olery.":http://www.olery.com/nl/
*Overdonderd door enthousiasme*
"We zijn werkelijk overdonderd door het enthousiasme waarmee de 25 genomineerde hotels aan de slag zijn gegaan om hun hotel te promoten als Het Schoonste Hotel van Nederland. De deelnemers hebben kosten noch moeite gespaard om de hotelgasten aan te sporen hun hotel te beoordelen via de inmiddels bekende deurhangers", aldus Breure.
*Social media madness*
"Via onze "Twitter":https://twitter.com/SchoonsteHotel en "Facebook":http://www.facebook.com/HetSchoonsteHotelVanNederland?ref=ts&fref=ts accounts bereikten ons vele creatieve acties om gasten aan te sporen de hotels te beoordelen. Er zijn filmpjes gemaakt (zie filmpje Casa 400 op de "homepage Hospitality Management":http://www.hospitality-management.nl/ rechtsonder), "T-shirts":http://www.facebook.com/photo.php?fbid=555633294461206&set=a.517100091647860.126377.404668892890981&type=1&theater gedrukt en vele andere creatieve manieren gevonden om de deelname aan het event te promoten. De organisatie én de jury hebben genoten van de stroom aan berichtjes die ons via social media bereikten. Eén doel van het evenement, het in de schijnwerpers zetten van alle housekeeping teams die elke dag weer voor de gast klaar staan, is wat ons betreft nu al behaald!"
*Hotelgast ook betrokken*
Met behulp van de techniek van "Olery Feedback":http://www.olery.com/nl/feedback hebben ook de hotelgasten een steentje bij kunnen dragen aan de verkiezing. Maar liefst 2703 keer werden de verschillende hotels beoordeeld door hun gasten. "Het blijkt eens te meer dat ook de gast veel waarde hecht aan een schoon verblijf. Een ander leuk weetje is dat ook internationale gasten aan de wedstrijd konden deelnemen. De enquêtes van Olery Feedback zijn standaard in acht talen beschikbaar. Een kijkje in de verzamelde data leert ons dat de meeste enquêtes in het Engels zijn beantwoord, op de voet gevolgd door het Nederlands." Zie hieronder een overzicht van alle talen.
 Duits: 2.26 procent
 Engels: 51.21 procent
 Frans: 1.41 procent
 Italiaans: 1.16 procent
 Nederlands: 40.85 procent
 Portugees: 0.95 procent
 Russisch: 0.50 procent
 Spaans: 1.66 procent
*Op naar de finale*
Op dit moment is het aftellen tot de grote finale op donderdag 14 maart. "De zes housekeepingteams worden dan nog eens extra in het zonnetje gezet tijdens een verwenmiddag. Ook daar hopen we weer massaal van jullie ervaringen te genieten via Twitter & Facebook! #hshvnl13", aldus Emile Breure.
~Myrtille Vromans~
Massaal gestemd voor Schoonste Hotel
21 februari 2013