De Horeca Academie in Den Haag merkt dat de horeca-branche meer budget vrij maakt om medewerkers op te leiden. Ze zien een steeds grotere vraag aan opleidingen en trainingen binnen de horeca.
Antoine Defesche, directeur van de Horeca Academie en Leermeester.nu is hier blij mee. "‘Het is een goede zaak, door te investeren in je personeel bind je mensen en blijven mensen langer bij je werken. Bovendien presteren goed opgeleide medewerkers aanmerkelijk beter en hebben ze meer arbeidsvreugde, dat merkt de gast. Zeker in deze tijd waarin vinden, binden en boeien van vaak jonge medewerkers een grote uitdaging is, is investeren in je medewerkers een win-win situatie voor de gast, de werknemer én de werkgever."
NH Hotel Group
NH Hotel Group heeft 70 personeelsleden in Nederland op laten leiden tot gediplomeerd Leermeester bij de Horeca Academie in Den Haag. Deze nieuwe groep leermeesters heeft kennis in huis om leerlingen en nieuwe medewerkers professioneel op te leiden en te begeleiden.
Een reactie van een van de deelnemers aan de opleiding: "“Zeer leerzaam, fascinerend en inspirerend. Twee weken geleden hebben we op de afdeling een HBO niveau leerling aangenomen voor een stage van tien weken. Ik vind het super leuk om haar te begeleiden, vooral omdat ik nu veel handvatten heb waar ik wat mee kan. Het is wel een korte stage maar een goed begin voor mij om mijn Leermeester skills te gebruiken in de praktijk.”
Merel Briet, Learning & Development Specialist bij NH Hotel Group: "Wij zijn blij dat we met Horeca Academie en Leermeester.nu in zee zijn gegaan. Ze hebben onze wensen goed begrepen en ons team professioneel opgeleid. Uit de enquêtes onder deelnemers bleek een tevredenheidscore van 8,5 en een slagingspercentage van honderd procent van de deelnemers is natuurlijk geweldig!"