Krijtborden bieden nog dagelijkse inspiratie voor lokale evenementen – deze nieuwe service is nu ook aanwezig in het MEININGER Hotel Amsterdam City West en het MEININGER Hotel Amsterdam Amstel.
De MEININGER Hotels staan binnen de hotelindustrie bekend voor hun unieke hybride accommodatieconcept: de combinatie van service en comfort van een internationaal budget hotel met de uitzonderlijke faciliteiten van een hostel. Maar ieder hotel van de groep ziet zichzelf ook als een hyperlokale insider, wat de culturele uitwisseling van de buurt en gemeenschap bevorderd, en daarmee de authentieke levensstijl van de hotelbestemming tastbaar maakt. MEININGER onderstreept deze claim nogmaals met de geleidelijke introductie van de 'Local Event Displays' (LED).
Analoge borden informeren gasten dagelijks over de beste lokale evenementen
Tegenover de digitalisatie, die meer en meer het dagelijkse leven binnendringt, staat de her uitvinding van het klassieke, analoge bord verborgen achter de 'Local Event Displays'. Vanaf nu zal het MEININGER personeel deze borden gebruiken om persoonlijke en speciaal geselecteerde inspiratie en aanbevelingen voor lokale evenementen aan klanten te presenteren. Of het nu gaat om optredens van artiesten uit de lokale scene, festivals, tentoonstellingen of bijvoorbeeld een rommelmarkt. Het doel van de wekelijks bijgewerkte LED’s is om de MEININGER gasten kennis te laten maken met het unieke karakter en de authentieke beleving van het stadsleven, weg van de veel betreden paden.
Pieter Bas van Litsenburg, Regional Manager Denmark, Netherlands & Belgium van MEININGER Hotels zegt: “Ons personeel is voortdurend in nauw contact met onze gasten, om ze te informeren en om ze persoonlijke insider tips te geven over hoe en waar ons bruisende en levendige Amsterdam op de meest ‘echte’ manier ontdekt kan worden. Eén trend komt daarbij naar voren: vandaag meer dan ooit, hebben onze gasten zin in hyper lokale ervaringen ver weg van de zgn. mainstream activiteiten. Dat betekent natuurlijk niet dat onze grootste stedelijke attracties als het Rijksmuseum, Heineken Experience, Anne Frank Huis en bijvoorbeeld de grachtengordel aan belang verliezen. Maar reizigers hebben meer en meer zin om zich gedurende hun verblijf echt onder te dompelen in de levensstijl van de stad en daarmee ook een echte ervaringen op te doen. Wij spelen daarop ook in met deze nieuwe informatiebron. Op onze 'Local Event Display' in de lobby, zal ons personeel vanaf nu persoonlijk gekozen lokale, en soms zelfs hyper lokale events en inspiratie aanprijzen bij onze gasten.”