Mercure heeft een nieuw stijlvol viersterrenhotel naast metrostation Noord in Amsterdam geopend. De Noord/Zuidlijn brengt gasten binnen vijf minuten naar het centrum.
Mercure Amsterdam North Station heeft 110 moderne kamers die allemaal voorzien zijn van gemakken zoals gratis wifi, comfortabele bedden en een flatscreen-tv. Gasten hebben verder toegang tot een social hub die de hele dag open is en een koffiebar die in de avond transformeert tot cocktailbar, waar alcoholarme cocktails worden geserveerd die in samenwerking met de Franse topbartender Matthias Giroud zijn ontwikkeld. Ook kunnen ze gebruikmaken van de volledig uitgeruste en 24/7 toegankelijke fitnessruimte.
Dutch Design
Het hotel is ontworpen door Charlotte Emmerig van designbureau Lotz. Emmerig gebruikte de wereldberoemde grachten en het waterrijke landschap ten noorden van Amsterdam als inspiratiebronnen en creëerde een hotel waar een rust heerst. Pastelkleuren en zachte en transparante materialen komen overal terug en moeten gasten inspireren om met de stroom mee te bewegen.
Een nieuw hotel in een nieuwe buurt
Mercure Amsterdam North Station ligt in de opkomende en populaire buurt Amsterdam-Noord, met publiekstrekkers als Eye Filmmuseum, A’dam Lookout en de NDSM-werf op korte afstand. Gare du Nord is een nieuw gebied waar onder andere woningen en scholen worden gerealiseerd. Het nieuwste flagship van Mercure heeft haar intrek genomen in een modern gebouw, pal naast metrostation Noord; het begin-/eindpunt van de Noord/Zuidlijn. “Door deze uitstekende verbinding ligt het centrum binnen handbereik, maar ook trekpleisters als RAI Amsterdam. Het hotel ligt tevens dicht bij verschillende natuurgebieden ten Noorden van de hoofdstad. Ideaal voor zowel internationale als nationale toeristen en gezinnen”, is te lezen in het persbericht.
Standaard van Mercure
Mercure, onderdeel van de internationale hospitalitygroep Accor, staat naar eigen zeggen bekend om zijn lokale en inspirerende hotels, waar gedetailleerd design wordt gecombineerd met de lokale kennis van het personeel. Het doel van Mercure is om gasten onder te dompelen in het lokale leven en ze uit te nodigen om de lokale gemeenschap, plekken, verhalen en ervaringen te ontdekken. De hotels zijn populair bij reizigers die op zoek zijn naar inspirerende plekken en services van een wereldwijd hoog niveau, meldt de keten.
Roos Bruyn, General Manager van Mercure Amsterdam North Station: “We kunnen niet wachten om gasten te verwelkomen in ons mooie hotel. Er zijn veel Nederlandse producten gebruikt in het design, van behang en de vloeren tot de verlichting in de 110 kamers. Omdat we weten dat onze gasten op zoek zijn naar een verblijf met lokale invloeden, zorgen we ervoor dat ons personeel ze alle informatie kan verschaffen over de hidden gems van Amsterdam die enkel een Amsterdammer weet. We nodigen onze gasten uit om mee te bewegen met de waan van de dag, om van elk moment te genieten, om de stad te omarmen, om te ontspannen en te genieten van het rustgevende design dat is geïnspireerd op de fantastische locatie.”