Naast de drie bestaande vestigingen in Amsterdam heeft Mercure voor een vierde vestiging naast Station Sloterdijk in Amsterdam getekend. Mercure Hotel
Amsterdam Sloterdijk Station opent in het najaar van 2015 officieel haar deuren. Het nieuwste hotel van het niet-gestandaardiseerde Midscale merk van Accor zal zich zowel op de business- als op de leisuremarkt gaan richten.
*Van toegevoegde waarde voor WIN hotels*
Het franchisecontract voor Mercure Hotel Amsterdam Sloterdijk Station werd recent getekend door Accor en haar partner WIN hotels. WIN hotels is reeds sinds 2011 verbonden met Accor en heeft momenteel twaalf hotels in Amsterdam, waaronder drie ibis Styles hotels in Amsterdam. ÂWij hebben de toegevoegde waarde van een Accor-merk al ervaren en door Mercure toe te voegen aan ons portfolio, versterken wij hiermee onze positie in Amsterdam en onze band met AccorÂ, aldus Patrick Kerkhoven, Operationeel Directeur van WIN Hotels. Het voormalige kantoorpand, gelegen aan Station Amsterdam Sloterdijk, zal door WIN hotels geconverteerd worden naar een hotel met 173 kamers, vier vergaderzalen en een sky bar/restaurant op de 8e verdieping, waar gasten kunnen genieten van het uitgebreide culinaire aanbod van Mercure. Maureen Mak van Waay, eigenaar en designer bij MIO Design, is verantwoordelijk voor de inrichting en uitstraling van Mercure Hotel Amsterdam Sloterdijk Station. Gezien de vroegere kantoorpandfunctie en de industriële omgeving, zal de focus liggen op het creëren van warmte en een vriendelijke uitstraling.
*Goede samenwerking*
Met de opening van Mercure Hotel Amsterdam Sloterdijk Station, telt het Mercure netwerk in Nederland 14 hotels, waarvan 6 franchise hotels. Samen vertegenwoordigen zij bijna 1750 kamers en 100 vergaderzalen. Rudolph Schöningh, Director Franchise & Development Accor Nederland: ÂDankzij onze goede samenwerking met WIN Hotels, kunnen wij met de opening van Mercure Hotel Amsterdam Sloterdijk Station een strategische locatie aan ons Mercure portfolio in Nederland toevoegen. Dit ligt volledig in lijn met de groeistrategie van Mercure. De lokale diversiteit van Mercure Hotels en de kracht van een internationaal netwerk, maakt deze brand uitermate geschikt voor franchise partners.Â
*Over Mercure hotels*
Mercure is het niet-gestandaardiseerde midscale merk van Accor, Âs werelds meest toonaangevende hoteloperator, aanwezig in 92 landen met meer dan 3.600 hotels, 47000 kamers en 170.000 werknemers. De Mercure hotels delen eenzelfde kwaliteitsstandaard en worden beheerd door gepassioneerde hoteliers. Of ze nu in de grootste stadscentra, aan zee of in de bergen zijn gelegen, elk hotel biedt een authentieke ervaring voor zowel zakelijke als vrijetijdsreizigers. Het Mercure netwerk bevat meer dan 700 hotels in 52 landen over de hele wereld en biedt een echt alternatief voor gestandaardiseerde of onafhankelijke hotels, en combineert de kracht van een internationaal netwerk met professionele en digitale expertise.
*Over Accor*
Accor, Âs werelds meest toonaangevende hoteloperator, biedt zijn gasten en klanten de deskundigheid van zowel een hoteloperator en franchisegever (Accor Hotelservices) als van een hotelbezitter en investeerder (HotelInvest), met als doelstelling het realiseren van aanhoudende groei en harmonieuze ontwikkeling van het netwerk. Met ruim 3.600 hotels en 470.000 kamers, verdeeld over alle hotelsegmenten, verwelkomt Accor zowel zakelijke als vrijetijdsreizigers in 92 landen. Het merkportfolio bestaat uit de luxe hotels Sofitel, Pullman, MGallery, Grand Mercure, de midscale-hotels Novotel, Suite Novotel, Mercure, Adagio en de economy-hotels ibis, ibis Styles, ibis budget, hotelF1 en Adagio Access. De hotelgroep heeft een sterke online aanwezigheid die bestaat uit het boekingsportaal accorhotels.com, individuele boekingssites per hotelmerk en het loyaliteitsprogramma Le Club Accorhotels. Als Âs werelds beste hotelschool zet Accor zich actief in om de talenten van zijn 170.000 medewerkers te ontwikkelen. Zij vormen de ambassadeurs van Accors cultuur van service en innovatie waarop de groep al meer dan 45 jaar bouwt. In Nederland biedt Accor zijn gasten een brede keuze uit 40 hotels, van het luxe- tot het economy segment: 1 Sofitel Legend - het prestigieuze Hotel The Grand Amsterdam, 1 Pullman hotel  Pullman Eindhoven Cocagne, 1 MGallery hotel  INK Hotel Amsterdam, 8 Novotel hotels, 1 Suite Novotel, 13 Mercure hotels, 11 ibis hotels, 3 ibis Styles hotels en 2 ibis budget hotels.
Mercure groeit door in Amsterdam
9 december 2014