Tegenwoordig is het portfolio van het modehuis niet compleet zonder hotel, of op zijn minst een luxe ingerichte suite. Tommy Hilfiger en Karl Lagerfeld zijn de nieuwste mode-iconen
die de hotellerie betreden.
*Hilfiger en Lagerfeld*
Hilfiger deed onlangs de aankoop van Miami The Raleigh Hotel en Lagerfeld staat te popelen om zijn eerste 'branded' pand te openen in Macau. Hij moet wel even wachten: de opening staat gepland in 2017.
*Iconen*
De mode-industrie kent al enkele iconische leden die ook in de hotellerie zitten: Bulgari, Armani en Versace zijn niet de minsten. Missoni zou, naar verluidt, echter stoppen met hotelmerk Hotel Missoni.
*Identiteit*
Als ontwerper kan je in een hotel alles ontwerpen: van deken tot gordijn en van tapijt tot badjas. Feitelijk is het hotel vaak een showroom van de ontwerper. Meubilair van Armani Thuis in de Armani Hotels en baljurken in het interieur van Milaan Maison Moschino. Hotels zijn een goede manier om de identiteit van een merk te laten zien.
~Thijs Jacobs~
Modehuizen gek op hotellerie
13 juni 2014