Leonardo Royal Hotel Den Haag Promenade heeft op de langste dag van het jaar geproost op de Hollandse Nieuwe en de uitreiking van het allereerste ‘haringvaasje’ van Nederland. Mona Keijzer, beoogd vicepremier en minister Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening, ontving het eervolle ‘haringvaasje’ vanwege haar afkomst en affiniteit voor de visserij.
De inspiratie voor het ‘haringvaasje’ komt van ‘Midsommar’, het traditionele Zweedse feest op de langste dag van het jaar waar vooral bloemen centraal staan. Deze editie stond tevens in het teken van het vieren van de verbinding tussen de meer dan 200 aanwezige ondernemers, expats, ambassadeurs en internationals.
De haring, dé nationale lekkernij van Nederland, is gecombineerd met traditionele Zweedse gerechten, gecreëerd door de chef-kok van hotel-restaurant LEO'S International Flavors. Zo kregen de gasten onder andere de signature dishes geserveerd: Tunnbrod, Gravad Lax en Brochette Hasselback. Nieuw dit jaar was het dessert ‘Royal Dutch Strawberry’, met aardbeien vers geplukt uit de aardbeienkas.
Thomas Kortleve, general manager Leonardo Royal Hotel Den Haag Promenade, blikt terug op een geslaagde haringparty: “Normaal gesproken organiseren wij traditiegetrouw de eerste dinsdag na de komst van de Hollandse Nieuwe onze internationale haringparty. Vanwege het thema hebben wij gekozen om de haringparty te organiseren op de langste dag van het jaar. Zo konden we langer genieten van de zon en haring en de internationale gemeenschap samenbrengen om met elkaar te verbinden.”
Kortleve vervolgt: “Daarnaast hebben we aan Mona Keijzer, die als beoogd minister en vicepremier toetreedt tot het kabinet-Schoof, het allereerste ‘haringvaasje’ overhandigd. We wensen haar veel succes in haar nieuwe functie!"
Verse aardbeien uit eigen kas
Naast het uitreiken van het eervolle ‘haringvaasje’ markeert deze haringparty ook de introductie van de aarbeienkas. Deze kas, met zorg aangelegd op het terrein van het hotel, zal onderhouden en gebruikt worden door de chef-kok van het hotel-restaurant LEO'S International Flavors. Gasten van het restaurant kunnen dagelijks genieten van het verse fruit direct uit de kas bij verschillende gerechten. Dit initiatief benadrukt het streven van Leonardo Royal Hotel Den Haag Promenade om met eigen verse producten hun gerechten te complementeren en duurzaamheid te stimuleren.
Fotografie: Jort Stengs
Blijf op de hoogte!
Twee keer per week het actuele en relevante hotelnieuws in uw mailbox? Registreer hier voor onze gratis digitale nieuwsbrief en blijf op de hoogte.