Met de hightech VR-tool Metaverse kan een congresorganisator of eventplanner voortaan vanuit de eigen stoel het Mövenpick Hotel Amsterdam City Centre bezoeken en verkennen. Remco Groenhuijzen, general manager van het hotel vertelt hoe de virtual reality te werk gaat.
Een levensechte ervaring
De klant van Mövenpick Hotel Amsterdam krijgt een bril toegestuurd en maakt via internet verbinding met het hotel. Vanuit Amsterdam krijgt de klant via de VR-tool een beeld van wat het hotel te bieden heeft. Groenhuijzen: “De klant kan zich virtueel door het hotel bewegen door middel van twee joysticks die met de tool verbonden zijn. Tegelijkertijd hoort de klant ons spreken, waardoor hij het gevoel krijgt dat hij echt in Amsterdam is en naast ons staat. Een levensechte ervaring dus. De tool maakt een persoonlijke benadering zonder vertraging in virtual reality mogelijk.” Er kan veel: in virtuele 3D-ruimtes kan een vergaderzaal bijvoorbeeld precies zo worden ingedeeld als de klant het wil zien en ook weer net zo gemakkelijk worden aangepast met een nieuwe indeling. Naast de integrale variant van de tool is er een soort van headset beschikbaar waarin je een smartphone schuift waarop de virtuele tour kan worden gerealiseerd.
CO2 en duurzaamheid
Door de uitgebreide mogelijkheden van de 3D-ruimtes kan het aantal vliegbewegingen van congresorganisatoren en eventplanners worden gereduceerd. Dit is in lijn met waar Mövenpick voor staat: duurzaamheid. Mövenpick Hotel Amsterdam City Centre is al tien jaar gecertificeerd en heeft nu een Green Globe platina-label. “Duurzaamheid staat bij ons centraal. We kunnen nu al zien wat de CO2-afdruk van een meeting is, inclusief alle bijbehorende mobiliteit. Wij zetten in op het sterk verminderen van onze CO2-voetafdruk en de inzet van Metaverse is daarvan een onderdeel”, aldus Groenhuijzen.
Blijf je graag op de hoogte?
Twee keer per week het actuele en relevante hotelnieuws in je mailbox? Schrijf je hier in voor onze digitale nieuwsbrief en blijf op de hoogte.