HotelSummit kende op 4 november 2024 in Postillion Hotel Utrecht Bunnik een zeer geslaagde negende editie. Hét jaarcongres voor hotelmanagement was dit jaar drukker bezocht dan ooit en onder leiding van dagvoorzitter Wilfred Genee kregen de aanwezigen een informatief en inspirerend programma voorgeschoteld.
Het overkoepelende thema deze editie was ‘De ondernemende hotelier’. Keynote spreker Marc Oosterhout vulde dit in door een inspirerende lezing te houden over het belang van branding en het onderscheiden van uw hotel. Hij deed dit onder meer door voorbeelden van succesvolle campagnes te tonen en te vertellen over ‘de koningsvraag’: wat zou u vertellen als u op bezoek mocht bij de koning nadat uw hotel werd uitgeroepen tot beste van Nederland?
Na de keynote van Oosterhout was het tijd voor een panel met Marijke Schreiner (Stayokay), Harry Westers (WestCord Hotels) en Bastiaan Driessen (Invast Hotels) over wat uw inspanningen en investeringen nou precies waard zijn? Onder leiding van Genee vertelden zij over hun manier van ondernemen en hun visie op investeren.
Na de lunch verspreidden de bezoekers zich over verschillende zalen. Een deel van het publiek nam plaats bij de intieme Private Summits, waar onder leiding van Laura & Nina Kloeg, Léon Dijkstra, Lucas Petit en Gabriella Esselbrugge uiteenlopende onderwerpen aan bod kwamen. Tegelijkertijd werden twee Business Insights gepresenteerd door Karoline Wiegerink van Hotelschool The Hague en Lotte Konietzny van Red Online Marketing. Wiegerink vertelde over de toekomst van zakenreizen, terwijl Konietzny het Dark Sky Park in Terschelling uitlichtte als een manier om meer bezoekers in het laagseizoen te trekken.
Derek Mitchell verzorgde vervolgens een humoristisch intermezzo en daarna was het op het podium in de Binnentuin tijd voor het laatste programmaonderdeel: een dubbelinterview door Genee met Rob Hermans, CEO van Fletcher Hotels, en Rick Polman, bestuurder bij Van der Valk - Luiten beheer en general manager van Van der Valk Eindhoven. De twee deelden hun ervaringen als succesvolle hoteliers en bespraken de uitdagingen en kansen die zij in de sector zien.
Na deze sessie kregen de bezoekers de kans om in de Heineken Hoteliersclub, onder genot van een hapje en een drankje, de geslaagde dag te bespreken en te netwerken.
HotelSummit 2024 werd mede mogelijk gemaakt door: Becurious, Blycolin, Booking.com, Bose, BWH Hotels, Geberit, GoTicking, Holland Water, Honeywell, Hotek, Hotelsterren, Koninklijke Auping, Mews, Philips, Rabobank, RoomPriceGenie, Runnr.ai, Sbit, Shiftbase, SmartHOTEL, Van Hessen en VIPS PMS.
Volgend jaar op 10 november is er weer een HotelSummit, met een nieuw thema. Save the date!