Nu de vijfsterrenhotels in de hoofdstad het zwaar hebben met de stand van de huidige economie schrapt NH Hoteles een ster van het NH Amsterdam Centre. Reden van het terugschroeven van de classificatie van vijf naar vier sterren is dat het hotelmerk merkt dat gasten niet meer in vijfsterrenhotels willen logeren. Dit zei NH-directeur Arco Buijs tegenover Quote. Buijs: "Qua faciliteiten zullen de gasten er weinig van merken. Het enige wat zal veranderen is dat de deurportier en de conciërge verdwijnen."
Met het tot viersterrenhotel gebombardeerde NH Hotel Amsterdam Centre houdt de keten in de hoofdstad met het Krasnapolsky en het Barbizon nog twee vijfsterrenhotels over. De kans dat de vijfde ster terugkomt wanneer de economie weer aantrekt acht Buijs klein.
"*Stuur door...*":mailto:?SUBJECT=Lees%20dit%20bericht%20van%20Hotellerie.nl%20op%20Hospitality%20Management&BODY=De%20afzender%20van%20deze%20e-mail%20wil%20u%20graag%20attenderen%20op%20het%20volgende%20nieuwsitem%20op%20Hospitality%20Management.nl%0A%0Ahttp://www.hospitality-management.nl/nieuws/nh-amsterdam-centre-schrapt-zelf-vijfde-ster/
:mailto:?SUBJECT=Abonneren%20op%20de%20gratis%20nieuwsbrief%20van%20Hotellerie.nl&BODY=De%20afzender%20van%20deze%20e-mail%20wil%20u%20graag%20attenderen%20op%20de%20nieuwsbrief%20van%20Hotellerie.nl,%20de%20gratis%20nieuwsdienst%20van%20Hospitality%20Management.nl.%20Schrijf%20u%20nu%20in%20via%20deze%20link.%0A%0Ahttp://www.hospitality-management.nl
~Hospitality Management, Frank Lindner~
NH Amsterdam Centre schrapt vijfde ster
17 juli 2009