Hotelketen NH Hotel Group en NEP The Netherlands, wereldmarktleider in facilitaire en technische dienstverlening in de televisie- en de live evenementenindustrie, hebben een overeenkomst gesloten voor de realisatie van een full-service multimediastudio. De studio wordt deze zomer ingericht in hotel NH Amsterdam Zuid aan de Van Leijenberghlaan, op steenworp afstand van de Zuidas, en ingezet voor het produceren en uitzenden van webcasts en online videoproducties. Met deze studio komen de partijen tegemoet aan de groeiende vraag naar professionele multimediafaciliteiten ten behoeve van e-learning, (financiële) presentaties, lanceringen en online seminars.
De multimediastudio, die de werktitel Studio Amsterdam Zuid heeft meegekregen, wordt ingericht in een aparte vleugel op de eerste etage van het hotel. Door de samenwerking tussen NEP en NH Amsterdam Zuid is er voor gasten een full-service pakket aan faciliteiten beschikbaar, zoals de laatste digitale registratietechnieken, green screen mogelijkheden, een lichtplafond en een hybride decor, waardoor de studio naar eigen huisstijl gebrand kan worden. Ook aparte ‘green rooms’ voor ontvangst en productie, een uitgebreid culinair aanbod, hotelovernachtingen en een persoonlijke pick-up service vanaf de bedrijfslocatie behoren tot de mogelijkheden.
Krachten gebundeld
NEP voorziet haar opdrachtgevers wereldwijd van de technologie, de mensen en de knowhow die het mogelijk maken de grootste evenementen ter wereld te produceren en distribueren. De afdeling Webcasting van NEP ontwikkelt en realiseert diensten als live webcastproducties, interactieve webinars, corporate videoproducties en virtuele evenementen waarbij meerdere (internationale) locaties door middel van video met elkaar verbonden worden. Patrick Wildschut, Manager Webcasting bij NEP The Netherlands, is enthousiast over de samenwerking: “Hoewel we ook in-house studio’s bouwen voor opdrachtgevers, is dat in sommige gevallen niet haalbaar. Onze corporate klanten hebben behoefte aan een omgeving waarmee hun communicatie relatief snel richting interne en/of externe doelgroepen opgezet kan worden. Dankzij de samenwerking met NH Hotel Group kunnen we daarin nog beter voorzien.”
High Tech Made Easy
Het initiatief voor Studio Amsterdam Zuid past in het NH Meetings concept dat de hotelketen voert voor de meeting- en eventsmarkt. Onder het motto ‘High Tech Made Easy’ werkt NH Hotel Group aan continue innovatie van technieken die een bijeenkomst nog succesvoller en tot de verbeelding sprekend maken. Zo biedt NH als enige hotelketen ter wereld permanent de revolutionaire 3D Holographic Telepresence techniek aan in geselecteerde hotels, waardoor sprekers en presentaties als hologram op meerdere plaatsen tegelijk ten tonele kunnen verschijnen.
De nieuwe studio in NH Amsterdam Zuid sluit aan bij deze High Tech Made Easy propositie. “Corporate clients die een online seminar of webcast organiseren, willen dit efficiënt en goed verzorgd doen. NH Amsterdam Zuid is hiervoor dé aangewezen plek en samen met de expertise van NEP op dit vlak kunnen we de cirkel rond maken,” aldus Rianne Sikkema, Senior Marketing Manager & Media bij NH Hotel Group. Naar verwachting opent de studio begin september van dit jaar de deuren voor de eerste mediaproducties.