Begin 2022 treedt NH Hotel Group met haar NH Rewards-loyaliteitsprogramma toe tot het bekende multi-brand hotel loyaliteitsprogramma DISCOVERY van Global Hotel Alliance (GHA). DISCOVERY behoort tot een van de top 10 loyaliteitsprogramma's in de hotellerie, met meer dan 900 deelnemende hotels.
NH Hotel Group, een van de grootste hotelketens ter wereld met meer dan 360 hotels in 30 landen, heeft drie merken: NH Hotels, NH Collection en nhow. NH Hotel Group is grotendeels in handen van Minor, een in Bangkok gevestigde organisatie met meer dan 160 hotels en aandeelhouder van GHA. Het wereldwijde merkenportfolio van Minor Hotels, met merken zoals Anantara, Avani, Elewana Collection, Oaks en Tivoli, is reeds lid van GHA en neemt deel aan DISCOVERY.
Grote stap
Chris Hartley, CEO van GHA, ziet dit als een grote stap voor het bedrijf. “NH Hotel Group maakt het programma nog sterker door de collectieve koopkracht en gezamenlijke marketinginspanningen, zeker tijdens deze moeilijke periode voor de hotellerie. Het geeft onze meer dan 17 miljoen DISCOVERY-leden toegang tot honderden nieuwe locaties in de Benelux, Duitsland, Italië, Spanje en Zuid-Amerika, waar we tot nu toe een beperkt aanbod hadden.”
Een herontworpen versie van het DISCOVERY-programma wordt dit najaar geïntroduceerd. Er komen een aantal interessante nieuwe functies bij, waaronder digitale beloningspunten in valuta en unieke voordelen en aanbiedingen voor lokale leden, zelfs als ze niet verblijven in het hotel. Meer details over het nieuwe programma worden binnenkort bekend gemaakt.
Ramón Aragonés, CEO van NH Hotel Group, die toetreedt tot de raad van bestuur van GHA voegt eraan toe: “Als onderdeel van Minor Hotels breiden we NH's aanwezigheid al uit naar nieuwe markten, zoals Australië. Met de merken van Minor die al jarenlang succesvol deelnemen aan het DISCOVERY-loyaliteitsprogramma, is dit een logische stap voor NH en voor onze klanten. Het verrijkt de keuze voor onze 10 miljoen NH-Rewards leden met extra bestemmingen in Azië, Australië en Noord-Amerika, en het maakt ons loyaliteitsprogramma een van de beste in de branche. Ik kijk ernaar uit om naast Dillip Rajakarier, de CEO van Minor, in het bestuur van GHA plaats te nemen en om bij te dragen aan de groei van de alliantie door middel van een sterke samenwerking en een fantastisch portfolio merken.”
GHA's DISCOVERY-loyaliteitsprogramma startte in 2010 om onafhankelijke upscale en luxe hotelmerken te helpen concurreren met grote wereldwijde merken met behoud van eigen persoonlijkheid. DISCOVERY vierde in 2020 haar 10e verjaardag. De tweede iteratie van het programma zal naar verwachting half oktober 2021 van start gaan.
Blijf je graag op de hoogte?
Twee keer per week het actuele en relevante hotelnieuws in je mailbox? Schrijf je hier in voor onze digitale nieuwsbrief en blijf op de hoogte.