NH Hotel Group voegt zich bij de Global GLOBAL Hotel Alliance

Auteur: Redactie
Hotelketens 15 juni 2022
NH Hotel Group voegt zich bij de Global GLOBAL Hotel Alliance

NH Hotel Group is officieel toegetreden tot de Global Hotel Alliance (GHA); 's werelds grootste alliantie van onafhankelijke hotelmerken. De impactvolle samenwerking omvat de transformatie van NH Rewards naar het bekroonde loyaliteitsprogramma GHA DISCOVERY, dat NH DISCOVERY wordt, en zo een ongeëvenaard aanbod creëert van meer dan 800 hotels en resorts verdeeld over 40 merken in 100 landen. Het programma heeft wereldwijd 21 miljoen leden.

Door de intreding van NH Hotel Group, een van de grootste hotelketens ter wereld met meer dan 350 hotels in 30 landen onder de merken NH Hotels, NH Collection en nhow, wordt de aanwezigheid van GHA DISCOVERY in Europa en Noord- en Zuid-Amerika flink uitgebreid. NH Hotel Group is voor het grootste deel eigendom van Minor Hotels, een in Bangkok gevestigde exploitant van meer dan 160 hotels en een aandeelhouder van GHA. De wereldwijde merken van Minor - Anantara, Avani, Elewana Collection, Oaks en Tivoli - zijn al lid van de alliantie en nemen al deel aan GHA DISCOVERY.

Strategie

Voor NH Hotel Group ondersteunt de toetreding tot de alliantie haar strategische ontwikkelingsplannen in het luxesegment en in nieuwe markten waar GHA een gevestigde aanwezigheid heeft. De reeds 10 miljoen bestaande NH Rewards-leden ontvangen nu privileges bij meer hotels, bestemmingen en reisactiviteiten. Daarnaast zullen zij hun huidige puntensaldo en voordelen behouden.

De formele aankondiging van de integratie vond plaats tijdens een GHA-evenement in Madrid, samen met CEO's van verschillende bedrijven in de alliantie. Ramón Aragonés, CEO van NH Hotel Group en lid van de raad van bestuur van GHA, zegt: "De toetreding tot GHA en de transformatie van NH Rewards in NH DISCOVERY is een belangrijke mijlpaal voor NH Hotel Group en onze gasten op een moment dat de reis- en horecasector zich in hoog tempo herstelt, zoals de bemoedigende ommekeer in onze resultaten van het eerste kwartaal bewijzen. Dit maakt de weg vrij voor groei en door gebruik te maken van de geografische voetafdruk van GHA kunnen we de geplande ontwikkeling versnellen in nieuwe markten waar de vraag naar onze merken sterk is.

Chris Hartley, CEO van GHA, verwelkomde NH Hotel Group in de alliantie: "Als onze nieuwste en grootste onderneming verrijkt NH niet alleen ons wereldwijde aanbod aan leden door nieuwe merken te introduceren en toegang te bieden tot nieuwe bestemmingen en reisactiviteiten in Noord- en Zuid-Amerika, Spanje, Duitsland, Italië en de Benelux, maar verdubbelt het ook bijna ons klantenbestand. Dit creëert aanzienlijke mogelijkheden voor de GHA-hotelmerken en vergroot onze zichtbaarheid.

Het programma

NH Rewards leden kunnen nu volledig gebruik kunnen maken van het onlangs vernieuwde GHA DISCOVERY programma, met voordelen zoals: DISCOVERY Dollars (D$), waarbij leden D$ kunnen sparen en verzilveren bij elke accommodatie in het GHA DISCOVERY-portfolio. Het programma omvat verbeterde voordelen en privileges vanaf het eerste verblijf bij een ruime keuze aan accommodaties, waaronder enkele van 's werelds meest luxueuze hotels en resorts. Live Local, biedt lokale lifestyle-ervaringen, aanbiedingen en promoties - van spadagen tot diners, weekenduitjes en meer.

Overig nieuws