NH Hoteles en de Engelse hotelketen Thistle Hotels hebben een overeenkomst gesloten om samen te werken op het gebied van sales, marketing en public relations in de markten waar zij actief zijn: Verenigd Koninkrijk, Continentaal Europa, Latijns Amerika, Azië en Afrika. De overeenkomst is gesloten voor de initiële termijn van 12 maanden met een optie tot verlenging als de samenwerking voor beide partijen naar tevredenheid verloopt. De organisatie, markten, producten, diensten en klanten van de beide bedrijven vullen elkaar volledig aan. Thistle Hotels is onlangs soortgelijke overeenkomsten aangegaan met First Hotels of Scandinavia en Meritus Hotels in Singapore. Met de alliantie hopen NH Hoteles en Thistle Hotels gezamenlijk voordeel te halen uit de distributiekanalen, gecombineerde directe verkoopactiviteiten uitvoeren bij hun grootste klanten en de boekingen in het zakelijke en vrijetijdssegment extra stimuleren. Bovendien willen beide bedrijven gecombineerde initiatieven op het gebied van marketing en public relations bevorderen, de voordelen delen van de online boekingen die via de corporate websites mogelijk zijn en nieuwe klanten werven voor de zakelijke- en vrijetijdssector.