"Fletcher Hotels":http://www.hospitality-management.nl/nieuws/fletcher-wederom-populairste-hotelketen-17710/ is verkozen tot populairste hotelketen, NH Hotels is op haar beurt voor de tweede keer verkozen tot beste hotelketen van Nederland. Tijdens
de uitreiking van de Zoover Awards 2015 in de Winkel van Sinkel in Utrecht heeft managing director Maarten Markus de award in ontvangst genomen. Met een overall cijfer van 9,0 scoort NH Hotels hoger dan vorig jaar.
~Foto: Maarten Markus met de Zoover Award voor beste hotelketen van Nederland~
*Goede cijfers*
De bezoekers van Zoover.nl waarderen de NH Hotels met goede cijfers. Er is een recordaantal van ruim 220.000 stemmen uitgebracht en de prestaties van NH Hotels zijn op verschillende punten beoordeeld. Met een 9,2 voor gastvrijheid, een 9,1 voor hygiëne en een 8,9 voor de faciliteiten komen de 34 Nederlandse NH Hotels als winnaar uit de bus. Ook de kwaliteit van het eten en drinken (9,0) en de kamers (8,9) dragen bij aan de hoge gastwaardering.
*Compliment voor de medewerkers*
Maarten Markus, managing director van NH Hotel Group: "Vorig jaar waren we natuurlijk al zeer vereerd met deze titel. Dat we de award in 2015 opnieuw gegund krijgen met nog betere scores, is echt fantastisch. Aan de top komen is één ding, er blijven is minstens zo uitdagend. De Zoover Award is een groot compliment aan alle medewerkers!"
*Innovaties*
Vorig jaar lanceerde NH Hotel Group, de paraplu waar het merk NH Hotels onder valt, een strategisch plan om in vijf jaar de gastvrijheid, de faciliteiten en het hotelportfolio naar een nog hoger niveau te tillen. Inmiddels is de executie van dit plan ruim een jaar onderweg en is het resultaat hiervan op vele vlakken merkbaar voor de gasten, aldus de keten. De hotelkamers zijn 'future proof' door de wereldwijde investeringen in nog betere bedden, douches, föhns en LED-televisies. Technische innovaties zijn volgens NH Hotel Group een vanzelfsprekend onderdeel van deze vernieuwingen. NH Hotel Group is bijvoorbeeld de naar eigen zeggen de enige hotelketen die 3D Holographic Telepresence techniek permanent aanbiedt, waardoor sprekers en artiesten tegelijkertijd op meerdere plaatsen ten tonele kunnen verschijnen en een simultane productpresentatie in meerdere landen realiteit is geworden.
*Merksegementatie*
De segmentatie van de hotels in de merken NH Hotels, NH Collection en nhow schept volgens Markus vooral veel duidelijkheid bij de reiziger: "Onze nhow hotels zijn een echte lifestylebestemming voor liefhebbers van kunst, architectuur en cultuur en na de succesvolle lancering van het door OMA/Rem Koolhaas ontworpen nhow Rotterdam, zijn we wereldwijd bezig met de verdere expansie van dit merk. Daarnaast lanceren we dit najaar het NH Collection merk in Amsterdam en Brussel, onder meer in NH Grand Hotel Krasnapolsky. Onder het motto 'Feel the Extraordinary' zullen gasten hier een memorabel verblijf ervaren."
*NH Hotels in Nederland*
Het gros van het portfolio valt onder de vlag NH Hotels en ook hier is voor de reiziger genoeg nieuws te ervaren: "In Nederland hebben we bijvoorbeeld het vernieuwde NH Groningen opgeleverd en NH Maastricht heeft een geweldig restaurant geopend. Gasten van NH Utrecht kunnen op korte termijn genieten van nieuwe kamers. We leveren in hoog tempo concrete optimalisatie in onze ruim 375 hotels en deze Zoover Award 2015 is opnieuw een bevestiging dat onze gasten dit zien en waarderen," aldus Markus.
~Christel Tuin~
NH Hotels verkozen tot beste hotelketen
17 april 2015