NH Hoteles wil de komende jaren voor Â125 miljoen aan hotelvastgoed verkopen. Het afstoten van hotelstenen moet merendeels gebeuren in Spanje. Dat heeft ceo Federico González Tejera verteld
op de Spaanse toerismevakbeurs FITUR.
*Nieuwe merkstructuur*
Bovendien is er een nieuwe merkenstructuur bij het hotelbedrijf in wording. De hotels zullen voortaan vallen onder NH Collection (5 sterren en 4 sterren plus), NH Hotels (3 en 4 sterren) en Nhow hotels (gericht op design en een creatieve omgeving, "waarvan de eerste Nederlandse loot in Rotterdam is geopend":http://www.hospitality-management.nl/nieuws/lifestyle-hotel-opent-deuren-voor-kunst-16445/). Ook zijn er nog vakantieresorts van het merk Hesperia.
*Renovatiewerken*
De komende 2,5 jaar heeft NH Â225 miljoen gereserveerd om de bestaande hotels te renoveren. Tegelijkertijd wordt gekeken of en hoe er nog 70 nieuwe hotels (goed voor ruim 11.000 kamers) in strategische Europese en Latijns-Amerikaanse stedelijke gebieden kunnen worden gerealiseerd.
Onder leiding van "de eind 2012 aangetreden ceo":http://www.hospitality-management.nl/nieuws/nieuwe-voorzitter-en-ceo-bij-nh-hoteles-19261/ is de nettoschuld van NH afgenomen tot Â738 miljoen (komend van Â1 miljard).
~Door~ "~Frank Lindner~":mailto:frank.lindner@uitgeverijps.nl
NH wil voor 125 miljoen hotels verkopen
3 februari 2014