Wie denkt dat shops in hotels een cliché verzameling van dure horloges en stropdassen zijn, heeft het mis. nhow Rotterdam opent, om het
tegendeel te bewijzen, een pop-up shop in haar lobby, gevuld met hippe lokale designproducten.
*Belevenissen*
Het hotel brengt hiermee kwalitatieve lokale labels onder de aandacht van haar gasten in een tijdelijke setting. Dit past geheel in het verrassende concept waarin de lobby er regelmatig anders uitziet door ruimte te bieden aan exposities en belevenissen.
*Hermann Spatt*
ÂWe geloven heel sterk in de kracht van lokale labels en designers en wisten zonder twijfel dat dit het soort producten waren dat wij aan onze gasten wilden tonen. Het gaat ons niet zozeer om de verkoop, maar om het verhaal over onze stad. Rotterdam heeft ontzettend veel te bieden als het gaat om design., aldus Hermann Spatt, directeur van nhow Rotterdam.
*Origineel en betaalbaar*
Zo zijn de new shopping bag van Susan Bijl, diverse tekstuele verwenners van Mwah, designer sokken van Alfredo Gonzales, prachtige porseleinen kopjes van Label Aleph en de boeken van fotograaf Ruud Sies geselecteerd voor de eerste editie van de shop. Ook verkoopt nhow een aantal kleine eigen items zoals onder andere de nhow condooms met ondeugende teksten als: 'Use me now' en 'Do it now'. De producten zijn veelal betaalbaar en gemakkelijk mee te nemen in het vliegtuig, zodat het de ideale orginele souvenier is.
*24/7*
De eerste editie van de pop-up shop is van tijdelijke aard en zal tot augustus geopend zijn. Het hotel sluit echter een vervolg niet uit, wie weet weer met andere interessante items. De shop is 24/7 te bezoeken in de lobby van het hotel op de Wilhelminakade 137.
*Lokale designs met internationale allure*
De tassen van Susan Bijl zijn niet meer weg te denken uit het Rotterdamse straatbeeld en zijn begonnen aan een opmars buiten Nederland. Mwah staat bekend om grappige en pakkende teksten zoals: 'Je wordt met de lach leuker', 'Wie dit leest is te gek' en 'Ik ben een echte doendenker'. De sokken van Alfredo Gonzales worden gekenmerkt door bijzondere en soms onverwachte designs. Het handgemaakte porselein van Label Aleph is zo verfijnd qua kleuren en vorm dat het een extra beleving geeft aan een kopje thee of koffie. In het boek Building the Rotterdam heeft Ruud Sies door middel van prachtige zwart-wit fotografie het bouwproces van De Rotterdam vastgelegd.
*Hotspot*
nhow Rotterdam profileert zich naast hotel ook als lokale hotspot. Het openbaar toegankelijke restaurant en terras geven een mooi uitzicht over de skyline van Rotterdam. Ieder weekend draaien er Rotterdamse djÂs in de cocktailbar en er vinden regelmatig creatieve projecten en exposities plaats in het hotel.
nhow Rotterdam is lokale hotspot
11 juni 2015