Nieuw horecaconcept op Schiphol

8 oktober 2014
Nieuw horecaconcept op Schiphol

Horecaexploitant HMSHost opent de deuren van Silverscreen, haar nieuwste horecaconcept op de E-Pier van Amsterdam Airport Schiphol. Het concept ademt
jaren ’20 en ’30 en op de kaart staan iconische Amerikaanse gerechten met een Nederlandse twist.

*Dicht bij de gate*
Nooit eerder is een horecaconcept met zitgelegenheid zo dicht bij de gate gebouwd. HMSHost speelt met dit concept in op de behoefte van de ruim drie miljoen reizigers die jaarlijks aankomen en vertrekken van de E-Pier. Die reizigers hoeven niet meer van de gate terug naar de lounge om te gaan dineren.

*Lights, camera, action!*
De naam Silverscreen is gebaseerd op het gouden tijdperk van het witte doek. De bioscoop uit de jaren ’20 en ’30 in New York City speelt een grote rol in het decor. Het interieur bestaat uit retro meubilair met typische ronde tafels en leren banken. Aan ieder detail is gedacht om de beleving van de reizigers zo optimaal mogelijk te maken. Van de fluwelen vlinderdassen van de werknemers tot aan de typisch Amerikaanse popcornverpakkingen. Het gevarieerde menu bestaat uit Amerikaanse gerechten, zoals hamburgers, donuts en New York style Rubensandwich.

*Op maat gemaakt*
HMSHost staat bekend om het maken van concepten op maat. Silverscreen is de volgende in haar repertoire. “We proberen met onze concepten optimaal in te spelen op de wensen van de reiziger”, aldus Jan Willem Hilbron, General Manager van HMSHost Schiphol Airport. “Concepten worden van A tot Z uitgedacht en niet e?e?n concept zal e?e?n op e?e?n worden gekopieerd.” Er wordt bijvoorbeeld gelet op facetten als het land van bestemming, de plek op de luchthaven en trends en de gast staat centraal bij de ontwikkeling. “Omdat er vanuit deze pier vooral veel Amerikanen vliegen – jaarlijks zo’n achthonderdduizend – hebben we samen met Schiphol op deze plek gekozen voor een concept met een Amerikaans karakter.”

*Over HMSHost*
HMSHost, onderdeel van de Autogrill Group, is een van werelds meest toonaangevende vernieuwers op het gebied van luchthavenwinkels en -catering. HMSHost is actief op meer dan 100 luchthavens wereldwijd, waaronder 18 Europese luchthavens en de 30 drukste luchthavens van Noord-Amerika. De jaaromzet van de onderneming bedraagt meer dan USD 2,5 miljard en er werken ruim 34.000 medewerkers wereldwijd.

HMSHost International exploiteert restaurants op meer dan 20 luchthavens in Europa, Azie?, Australie? en Nieuw Zeeland waaronder Abu Dhabi, Amsterdam, Delhi, Dubai, Dublin, Ho Chi Minh, Istanbul, Kopenhagen, London Heathrow, St. Petersburg en Stockholm.

*Schiphol*
Schiphol verwelkomde vorig jaar 52,5 miljoen reizigers en is daarmee een van Europa's belangrijkste luchtvaart-gateways. HMSHost exploiteert ruim 70 restaurants en horecapunten op Schiphol, waaronder bread!, Dutch Kitchen & Bar, Cafe? Chocolat en Bubbles Seafood & Wine Bar. Mede hierdoor beschikt de luchthaven over een grote keus aan gastvrije horecagelegenheden.

Overig nieuws