De InterContinental Hotel Group komt met een nieuw merk voor het middensegment. EVEN Hotels wordt de komende jaren uit de grond gestampt.
*Vier kernwaarden*
Van het nieuwe merk staan er in eerste instantie 100 hotels in de VS gepland. EVEN is gericht op gezondheidsbewuste gasten. Het hotelconcept is gevormd om vier kernwaarden: 'exercise', 'eat', 'work' en 'rest'.
*Fitnessen is standaard*
Fitnessapparatuur op de hotelkamer is standaard. Nieuwigheidje: de staaf van de garderobe doet meteen dienst als balk waaraan de hotelgast zich kan optrekken.
Er komen uitgebreide fitnessruimtes waar ook groepslessen worden gegeven. Het hotelpersoneel kan iedere gast voorzien van fitnessinstructies en work out-adviezen.
In het restaurantgedeelte staan gezonde energieke gerechten en op populaire diëten afgestemde voeding centraal.
*Eerste stap voor 150 miljoen*
Voor de eerste stappen trekt IHG 150 miljoen dollar uit. Eerst worden een aantal hotels in eigen beheer geëxploiteerd, daarna volgt het bekende franchisemodel van IHG.
*In grote hotelsteden VS*
Komend voorjaar maakt IHG bekend waar het eerste EVEN Hotel wordt gevestigd. Waarschijnlijk komen de eerste hotels in grote steden als New York, Los Angeles, Washington en Boston. De deuren moeten in ieder geval begin 2013 open gaan.
~Frank Lindner~
Nieuw merk IHG mikt op gezondheid gast
1 maart 2012