Nieuwe hotelgroep gelanceerd: Quartz Inn Hotels

Auteur: Redactie
Internationaal 5 november 2021
Nieuwe hotelgroep gelanceerd: Quartz Inn Hotels

De nieuwe Britse hotelketen Quartz Inn Hotels, bestaande uit onafhankelijke en duurzame hotels, is officieel gepresenteerd tijdens de WTM in Londen.

Quartz Inn Hotels’ algemeen directeur, Ignacio Merino, presenteerde maandag samen met zijn partners hun project, Quartz Inn Hotels & Resorts, op de WTM-beurs in Londen. Het gaat hier om de eerste Europese hotelketen bestaande uit onafhankelijke en duurzame hotels, eigendom van en geëxploiteerd door hun eigenaren.

De drie oprichters hebben ruime ervaring in de toerisme- horeca- en hotelsector, als in ketens zoals Barceló Hotels & Resorts, IHG, Best Western Hotels of Bahia Principe Hotels & Resorts. Daarnaast hebben ze ruime kennis van online reisbureaus en startups in de toeristische sector.

Concept

Het concept van Quartz Inn Hotels is gebaseerd op het faciliteren van de nieuwste hotel technologie voor die onafhankelijke hotels die niet voldoende middelen hebben om te concurreren met de grote hotelketens. Daarnaast worden bepaalde normen van service, veiligheid, hygiëne en duurzaamheid onder hetzelfde merk gehandhaafd, maar wordt ernaar gestreefd het authentieke karakter van iedere accommodatie te behouden.

De hotels worden beheerd door hun eigenaren onder het merk Quartz Inn Hotels. Volgens Ignacio "zijn de uitbreidingsplannen van ons bedrijf om eind 2022 met meer dan 100 aangesloten hotels in heel Europa te eindigen."

“We willen de directe verkoop van onze hotels promoten en bijdragen aan het creëren van een duurzamere toeristenindustrie, lokale bedrijven helpen en de lokale cultuur in stand houden. We doen een beroep op al die onafhankelijke hoteliers die hulp, nieuwe technologie nodig hebben en zich willen aansluiten bij onze duurzame gemeenschap”.

Percentage van de omzet

Accommodaties hoeven, in tegenstelling tot andere franchise modellen, geen toegangsfee of maandelijkse kosten te betalen. Quartz Inn Hotels behandelt alle verkoop-, marketing-, online reputatie- en duurzaamheidsnormen voor een minimaal percentage van de omzet.

Blijf je graag op de hoogte?

Twee keer per week het actuele en relevante hotelnieuws in je mailbox? Schrijf je hier in voor onze digitale nieuwsbrief en blijf op de hoogte.

Overig nieuws