Richard Branson denkt voor zijn nieuwe hotelketen een gat in de markt te hebben gevonden: hotels gericht op vrouwen. Vijfentwintig jaar
geleden was nog geen kwart van de zakenreizigers vrouw, maar anno 2015 is het inmiddels de helft. Toch richten veel hotels, ook in het duurdere segment, zich nog op de mannelijke zakenreiziger.
*Hotel voor zakenvrouwen*
Richard Branson, eigenaar van de Virgin Group, ziet een kans. Virgin Hotels, een bedrijf dat al een jaar of vier bestaat, maar dat pas deze week de eerste vestiging opent in Chicago, richt zich speciaal op de zakenvrouw. De kamers variëren in prijs van 209 tot 1200 dollar voor een suite. De keuze zich om de vrouw te richten, komt niet alleen maar voort uit de conclusie dat er tegenwoordig meer reizende vrouwen zijn. Vrouwen zijn ook een erg interessante doelgroep, omdat ze vaker dan mannen na een zakenreis nog even blijven hangen om iets leuks te doen. En omdat mannelijke zakenreizigers graag vrouwen om zich een hebben, komen die ook wel, denkt Branson. "Het is een win-win", zegt de serie-ondernemer vandaag in The Wall Street Journal.
*Wat willen vrouwen in een hotel?*
Wat willen (zaken)vrouwen in een hotel? Daar heeft Branson onderzoek naar gedaan. Vrouwen willen een groter badkamermeubel, beter verlichte gangen, een bankje in de douche om de benen te scheren en een apart af te sluiten gangetje waar de roomservice de bestelling kan achterlaten. Via een kijkgaatje kan de vrouw dan de buit binnenhalen zodra het personeel vertrokken is.
"*Meer lezen over Virgin Hotels? Klik hier!*":http://www.hospitality-management.nl/?q=virgin&x=zoeken
~Christel Tuin~
Nieuwe hotelketen Virgin: vrouwen centraal
14 januari 2015